جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: توفان استوایی نسات روز پنج شنبه (7 مهر) به جزیرۀ هاینان در جنوب چین رسید. در این منطقه در جنوب چین، ۵۸ هزار نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند و در جزیرۀ هاینان مدرسه‌ها نیز تعطیل شدند.

توفان

به گزارش یورونیوز در این منطقه در جنوب چین، ۵۸ هزار نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند و در جزیرۀ هاینان مدرسه‌ها نیز تعطیل شدند.

این شدید‌ترین توفان سال جاری در جزیرۀ هاینان چین بوده است، اما زیان‌های ناشی از آن تاکنون محدود بوده‌اند. با این حال کار‌شناسان هواشناسی، بارش باران‌های شدید و سیلاب را در این منطقه پیش بینی کرده‌اند. در حال حاضر پروازهای فرودگاه بین‌المللی سانیا در جزیرۀ هاینان لغو شده‌اند. در اثر وزش توفان نسات کسی کشته نشده است.

more  آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

روز پنج‌شنبه رسیدن توفان نسات به هنگ کنگ باعث تعطیلی بازار بورس، مراکز تجاری و لغو برخی از پروازهای مسافرتی در این منطقه شد. سرعت وزش این توفان در هنگ کنگ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز گزارش شده است.

به گزارش شین هوا، خبرگزاری رسمی دولت چین، پس از عبور توفان استوایی از فیلیپین این کشور تعدادی کشتی و پروازهایی برای مقابله با وضعیت اضطراری تدارک دیده است. پس از فیلیپین و هنگ کنگ، جزیرۀ هاینان منطقۀ دیگری است که توفان استوایی نسات به آن می‌رسد. این توفان علاوه بر زیان‌های مالی، باعث مرگ دست کم چندین نفر و مفقود شدن ۳۱ تن در فیلیپین شد. هزاران نفر نیز در این کشور مجبور به ترک محل زندگی خود شدند.

کد خبر 147094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز