یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیویورک - توفان آیرین با سرعت 130 کیلومتر در ساعت، در نخستین ساعات بامداد یکشنبه به وقت محلی به نیویورک رسید، وزش باد شدید همزمان با بارش سنگین باران، موجب وحشت و اضطراب مردم این شهر شده است.

بسیاری از درختان در این شهر قطع شده، سیل در خیابان‌ها سرازیر و برق بیشتر مناطق قطع شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی آمریکا انتظار می رود طی ساعات آینده بر شدت طوفان و بارش باران افزوده شود.

در زمان حاضر در خیابان های نیویورک تنها صدای آژیر آمبولانس ها که در حال رفت و آمد هستند، شنیده می شود.

روخانه هادسون به طول 500 کیلومتر از ایالت های نیویورک و نیوجرسی می گذرد و با طغیان احتمالی این رودخانه، ساکنان مجاور آن با خطرات بسیار جدی روبرو خواهند بود.

irene-hurricane

از دیروز ، سیستم حمل و نقل نیویورک به طور کامل تعطیل و متروی این شهر به عنوان بزرگترین متروی آمریکا تا اطلاع بعدی بر روی مردم بسته شد.

بخشی از مردم این شهر طی دو روز گذشته از این شهر رفته اند اما افراد زیادی که امکانات و یا توان جسمی نداشته اند در این شهر مانده و با خطراتی روبرو هستند که کمترین امکانات و پیش بینی های لازم برای آن صورت نگرفته است.

برخی از کارشناسان می گویند با توجه به اینکه مسوولان آمریکا برای چنین روزهایی آماده نبوده و پیش بینی های لازم انجام نشده است، عمق فاجعه و خسارت ها، بیشتر از حد تصور خواهد بود.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون هفت نفر کشته شده اند اما با توجه به شدت توفان و قطع سیستم های ارتباطی بدون شک آمار کشته شدگان بیشتر از رقم کنونی است.

طی ساعات آینده با توجه به افزایش شدت توفان در نیویورک میزان خرابی ها و خسارت وارده به این شهر بیشتر خواهد شد.

کد خبر 144289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز