گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تنگ‌تر شدن حلقه تخلفات شبانه در پایتخت، از آغاز طرح ضربتی برخورد با لایی‌کش‌ها در تهران خبر داد و گفت:

sardar rahimi

در شب اول اجرای این طرح بیش از 250 دستگاه خودرو توقیف و حدود 300 خودرو نیز اعمال قانون شدند.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به درخواست‌های مردمی درخصوص برخورد با این دسته از متخلفان که امنیت بزرگراه‌های تهران را به خطر می‌اندازند و برابر تدبیر اندیشیده شده از شامگاه پنجشنبه، هفتم مهرماه ماموران گشت پلیس نامحسوس بزرگراه طرح ضربتی برخورد با لایی‌کش‌ها را در بزرگراه‌های پایتخت به مرحله اجرا گذاشتند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، افرادی که مرتکب سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی‌کشی شوند ضمن اخذ گواهینامه و انتقال خودروی آنها به پارکینگ، برای تست سلامت روحی و روانی نیز به مراجع ذیربط معرفی می‌شوند. وی از خرید دستگاه‌های جدید تست الکل، مواد‌مخدر و روانگردان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به‌زودی در اختیار پلیس بزرگراه قرار می‌گیرد و از متخلفانی که حرکات مخاطره‌آمیز داشته و مشکوک به استفاده از مواد روانگردان یا مشروبات الکلی باشند، تست سلامت در محل به عمل می‌آید.

رئیس پلیس راهور تهران همچنین از ادامه اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات خودروهای سنگین در بزرگراه‌های تهران خبر داد و گفت: رانندگان کامیونی که از استان‌های دیگر می‌آیند باید توجه کنند که بزرگراه‌های کمربندی تهران مانند آزادگان، بسیج و... جاده‌های برون‌شهری نیست و باید قوانین و مقررات جاده‌های درون‌شهری را در آنها رعایت کنند. وی تاکید کرد: برخورد با کامیون‌های متخلف که از هفته گذشته در طرحی ضربتی آغاز شده است، در ادامه طرح‌های برخورد با تخلفات شبانه ادامه می‌یابد.

کد خبر 147091
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز