همشهری آنلاین: جانشین رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه در 6 ماه نخست امسال 13 هزار و 500 خودرو به دلیل استفاده از لامپ زنون اعمال جریمه شدند گفت: اگر این خودروها تصادف کنند این لامپ می‌تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود و گاز زنون آن که بسیار سمی است محیط را آلوده کند.

پلیس جریمه

به گزارش مهر، سرهنگ جمال بذرافشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تخلفات شبانه پایتخت، شامل سرعت و سبقت غیر مجاز از ساعت 22 به بعد در محورهای بزرگراهی و اصلی شهر رخ می‌دهد که به منظور جلوگیری از ارتکاب این تخلفات طرح ویژه برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت به اجرا درآمد.

 سرعت بالای خودروهای سنگین در پایتخت

وی به سرعت سرسام آور خودروهای سنگین در پایتخت اشاره کرد و افزود: خودروهای سنگین از ساعت 22 تا 5 صبح اجازه تردد در شهر را دارند و بیشتر آنها دارای سرعت‌های بالایی هستند ضمن اینکه بیشتر تصادفات این خودروها در ساعت 2 بامداد به بعد به علت خستگی رخ می‌دهد.

 توقیف روزانه 50 کامیون متخلف

 جانشین رئیس پلیس راهور تهران از توقیف روزانه 50 کامیون متخلف خبر داد و تأکید کرد: علاوه بر برخورد با کامیون دارای سرعت غیرمجاز با خودروهای سنگینی که اقدام به تخلیه نخاله می‌کنند نیز برخورد شده و برای جریمه به دادگاه معرفی می‌شوند. همچنین پلیس با بسیج نیروهای خود با تخلفات شبانه خودروهای سنگین برخورد می‌کند.

 برخورد پلیس با خودروهای داخلی دارای چراغ زنون غیر استاندارد

 سرهنگ بذرافشان از برخورد پلیس با خودروهای داخلی دارای چراغ زنون غیراستاندارد خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون دو نوع چراغ زنون در کشور برای خودروها استفاده می‌شود که یک مورد آن روی خودروهای خارجی نصب است و از نظر پلیس استاندارد است، مشکل پلیس برخورد با خودروهایی است که برخی رانندگان برای خودروهای داخلی از آنها استفاده می‌کنند زیرا نصب لامپ زنون توسط افراد و نمایندگی‌ها روی خودروی داخلی ممنوع است.

 جریمه 13500 خودروی دارای چراغ زنون

 وی ادامه داد: اگر این خودروها تصادف کنند این لامپ می‌تواند باعث ایجاد آتش سوزی شده یا گاز زنون آن که بسیار سمی است محیط را آلوده می‌کند. این در حالیست که پلیس در 6 ماهه نخست امسال با  13 هزار و 500 خودروی دارای لامپ زنون برخورد کرده و آنها را هفت هزار تومان جریمه کرده است.

 ثبت 15 هزار و 700 مورد سرعت غیر مجاز

 وی با اشاره به ثبت 15 هزار و 700 مورد سرعت غیر مجاز در 6 ماهه نخست امسال تأکید کرد همزمان با اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه  هفت هزارو 800 خودرو به علت عبور از چراغ قرمز، هشت هزار خودرو به علت عبور ممنوع و بیش از  چهار هزار خودرو نیز به علت تردد در خطوط ویژه اعمال قانون شدند. در این مدت پلیس برای برخورد تخلفات شبانه دو میلیون اعمال قانون انجام داده است.

 طرح زوج و فرد موتورسیکلت‌ها در حد حرف است

 وی با رد اجرای طرح زوج و فرد موتورسیکلت‌ها تأکید کرد: این موضوع در حد حرف است و از نظر ما قابلیت اجرا شدن ندارد، نمی‌توان موتورسیکلت را به علت نداشتن پلاک جلو کنترل کرد و بعضاً پلاک عقب نیز قابلیت رویت و کنترل نیست. ضمن اینکه موتور سیکلت‌ها می‌توانند در پیاده و روی پل‌ها مانور داده و از مناطق غیر قابل کنترل عبور کنند.

 وی بر لزوم استفاده از موتورسیکلت‌های برقی تأکید کرد و اظهار داشت موتورهای برقی به خاطر کاهش آلایندگی و سرعت کم بسیار ایمن هستند، چرا که موتور سیکلت‌های کنونی 7 برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

 راکب موتورسیکلت و عابران دو عامل مهم تصادفات

 وی راکب موتور سیکلت و عابران را دو عامل مهم تصادفات پایتخت دانست و گفت: 99 درصد موتورسوارانی که بر اثر سانحه فوت می‌کنند، به علت ضربه به سر و مرگ مغزی است.

کد خبر 149320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز