دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: ایجاد اشکال در یکی از بخش‌های مرکزی شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی برقراری خدمات زیرساخت اینترنت در کشور است روز گذشته منجر به قطع چندساعته اینترنت در چند شهر کشور شد.

اینترنت

به گزارش همشهری، این نقص فنی باعث بروز اختلال در ارتباط اینترنت برخی مشترکان در شهرهای تهران، شیراز، قم و اراک شد. بر اثر این اختلال ارتباط اینترنتی 137مشترک در استان تهران قطع شد.

نکته قابل توجه اینکه قطعی ارتباط اینترنت مربوط به مشترکان مخابرات استان تهران بوده و دیگر مشترکان اینترنت که سرویس‌های خود را از شرکت‌های ISP و PAP دریافت می‌کنند با این مشکل مواجه نبودند.

دکتر محمد رضا فر نقی‌زاده مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره قطعی اینترنت پر سرعت در تهران به همشهری گفت:

به‌دلیل اختلال سخت افزاری در یکی از روترهای شبکه زیر ساخت، حدود ساعت 10صبح روز دوشنبه اختلال در شبکه اینترنت به وجود آمد که با پیگیری‌های تیم‌های فنی حدود ساعت 12:30 این مشکل برطرف شد.

وی افزود: چون این روتر بخشی از استان تهران، فارس، مرکزی و قم را پوشش می‌دهد، بنابراین در این مناطق نیز کندی اینترنت وجود داشته است.

گفتنی است ایران یکی از کشورهای دارنده رتبه بالا در قطعی‌های مکرر اینترنت است، برخی گزارش‌ها حکایت از 190بار قطعی اینترنت در ایران طی یکسال دارد که از این لحاظ، جایگاه اول منطقه به ایران اختصاص دارد.

کد خبر 146713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز