گروه حوادث: کیفرخواست قتل عمد برای یک مرد جوان در حالی از سوی دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی پایتخت صادر شد که او در تمامی مراحل بازجویی مدعی بود در قتل همسرش نقشی نداشته است.

با این حال در تحقیقات قضایی دست‌کم 8 دلیل دیده می‌شود که نشان می‌دهد این مرد در قتل همسرش دست داشته و به همین دلیل برای او کیفرخواست قتل عمد صادر شده است. 10 مرداد ماه سال گذشته ماموران کلانتری 102 پاسداران در جریان قتل زن جوانی قرار گرفتند و راهی محل جنایت شدند. آنها با مشاهده جسد غرق خون زنی که با دست و پایی گچ گرفته روی کف یکی از اتاق‌ها افتاده بود، ماجرا را به بازپرس جنایی پایتخت خبر دادند و با حضور وی و تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی، بررسی‌ها برای کشف راز جنایت شروع شد. وقتی ماموران و بازپرس جنایی پای در محل جنایت گذاشتند متوجه به‌هم ریختگی اوضاع داخل خانه شدند. در کنار جسد زن جوان یک چاقوی خون‌آلود کشف شد که بعدها معلوم شد جزو اثاثیه آشپزخانه بوده است و در گوشه دیگری از خانه، همسر مقتول به نام مهران که مجروح شده بود روی زمین افتاده بود.

مرد مجروح بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و وقتی بهبود یافت مدعی شد که همسرش از سوی یک دزد ناشناس به قتل رسیده است. وی گفت: همسرم چند روز پیش به چاهک آسانسور سقوط کرد و دست و پایش شکست. از آن روز به بعد او با دست و پایی گچ گرفته در خانه استراحت می‌کرد و من همیشه مراقبش بودم. مرد جوان ادامه داد: امروز صبح به محل کارم رفته بودم اما بعد از چند ساعت تصمیم گرفتم برای خوردن صبحانه در کنار همسرم به خانه برگردم. وقتی وارد آپارتمان شدم احساس کردم که به غیراز همسرم، فرد دیگری هم داخل خانه است.

به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم اما همین که از آنجا بیرون آمدم فرد ناشناسی که به‌نظر می‌رسید صورتش را پوشانده، ضربه‌ای به سرم زد و بیهوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی به‌هوش آمدم سرگیجه داشتم و به سمت اتاق که رفتم جسد همسرم را دیدم که خون آلود روی زمین افتاده بود. ترسیده بودم و به سمتش رفتم تا ببینم نفس می‌کشد یا نه که دیدم او نفس نمی‌کشد. همان موقع متوجه شدم خودم نیز مجروح شده‌ام و با گوشی موبایلی که روی زمین بود با یکی از بستگانم تماس گرفتم و گفتم چه بلایی سرمان آمده و دوباره بیهوش شدم. وی افزود: نمی‌دانم قاتل چه کسی است اما فکر می‌کنم که شخصی با انگیزه سرقت وارد خانه‌ام شده و بعد همسرم را به قتل رسانده و مرا هم مجروح کرده است.

پس از اظهارت این مرد بازپرس جنایی و تیم تحقیق بررسی‌های گسترده‌ای را آغاز کردند و متوجه شدند که همسایه‌ها شب قبل از حادثه صدای درگیری و شکسته شدن وسایل آشپزخانه را از خانه مقتول شنیده و متوجه دعوای این زن و شوهر با همدیگر شده‌اند. از طرفی شواهد دیگری هم به‌دست آمد که همه آنها نشان می‌داد اظهارات مرد جوان مبنی بر ورود سارق ناشناس به خانه‌شان دروغ بوده و جنایت از سوی خود او صورت گرفته است.

آرش سیفی، دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی تهران، با توجه به‌وجود این هشت دلیل و به‌رغم اینکه هنوز مهران مدعی است که بی‌گناه است و جنایت کار او نیست، وی را در قتل همسرش مجرم شناخت و برای او به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر کرد. با صدور این کیفرخواست، متهم به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود تا شاید در جلسه دادگاه زوایای پنهان قتل همسرش را فاش کند.

8 دلیل قضایی

بخشی از شواهد مربوط به اظهارات همسایه‌های مقتول بود. یکی از همسایه‌ها مدعی شده بود که چند شب قبل از حادثه، مقتول به او گفته بود که همسرش وقتی عصبانی می‌شود کنترل خود را از دست می‌دهد و متوجه رفتارش نمی‌شود. همسایه دیگری هم گفته بود که صبح روز جنایت صدای جیغ مقتول را شنیده که نشان می‌داد او با شوهرش درگیر شده بود. صاحبکار همسر مقتول نیز در بازجویی‌ها مدعی شده بود که روز جنایت مهران(همسر مقتول) با اینکه کارهای مهمی در محل کارش داشته، به بهانه خوردن صبحانه با همسرش محل کار را ترک کرده که این مسئله کاملا غیرطبیعی بود.

از سوی دیگر مهران( همسر مقتول) در بازجویی‌ها گفته بود که شخصی با انگیزه سرقت وارد خانه‌اش شده و دست به قتل همسرش زده؛ حال آنکه هیچ‌چیزی از خانه آنها سرقت نشده بود. آزمایش‌های پزشکی قانونی نیز نشان می‌داد جراحاتی که بر بدن مهران وارد شده کاملا سطحی است و می‌تواند خودزنی باشد و احتمالا حرف‌های او درخصوص اینکه سارقی ناشناس به او حمله کرده دروغ است. کارشناسان اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران نیز بعد از بررسی دقیق محل جنایت، به غیراز آثار انگشت همسر مقتول هیچ اثر دیگری در آنجا نیافتند. تنها چند لکه خون روی لباس مقتول پیدا شده بود که بعد از انجام آزمایش دی ان‌ای معلوم شد متعلق به مهران است. از طرفی بررسی‌ها نشان می‌داد که چند روز قبل از جنایت، مقتول به خانواده‌اش گفته بود که مهران قصد کشتن او را داشته و به همین دلیل خودرویشان را بدون کشیدن ترمز دستی در سرازیری رها کرده تا او را از این طریق به قتل برساند اما موفق به اجرای نقشه‌اش نشده بود.

کد خبر 146708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز