یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه، تبلیغات مربوط به بی‌ضرر بودن نمک‌های طبی را صحیح ندانست و گفت: مصرف این نوع نمک‌ها نیز مانند سایر انواع نمک مضر بوده و بیمارانی که با منع مصرف نمک روبرو هستند، نباید فریب این تبلیغات را بخورند.

فریب تبلیغات نمک‌های طبی را نخورید

دکتر احمدرضا درستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: نمک از نظر تغذیه‌ای ماده‌ای ارزشمند برای بدن است که کمبود آن لطمات جدی به فرد وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با مصرف موادغذایی که روزانه به طور معمول مصرف می‌شود، میزان نمک مورد نیاز بدن تامین می‌شود، گفت: مواد غذایی دارای مقداری نمک هستند که حتی اگر نمکی به غذا اضافه نشود، نمک مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: اضافه کردن نمک به مواد غذایی تنها در افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند یا افرادی که به دلیل نوع کار خود دچار تعریق زیاد می‌شوند، نیاز است.

more نکته بهداشتی روز: کاستن از میزان نمک مصرفی

این متخصص تغذیه با بیان اینکه اخیرا تبلیغاتی در مورد بی‌ضرر بودن نمک طبی باعث گمراه شدن مردم شده است، گفت: مردم تصور می‌کنند مصرف این نوع نمک بی‌ضرر است؛ این درحالیست که نمک طبی هم مانند نمک‌های معمولی دارای قلیا و دیگر مواد مضر است که مصرف آن برای بویژه برای کسانی که به دستور پزشک منع مصرف نمک دارند، خطرناک است.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: بیماران قلبی که منع مصرف نمک دارند، با این تبلیغات گمراه نشوند؛ چرا که نمک طبی نیز مانند سایر نمک‌ها دارای مضراتی است.

 

کد خبر 146531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز