همشهری آنلاین: رئیس کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان با اشاره به این که استفاده از فست‌فود مانع دریافت غذای سالم و مفید در کودکان می‌شود، گفت: به همین دلیل باید تبلیغات مواد غذایی مضر کاهش یابد.

تبلیغات مواد غذایی مضر باید کاهش یابد

رئیس کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان با اشاره به این که استفاده از فست‌فود مانع دریافت غذای سالم و مفید در کودکان می‌شود، گفت: به همین دلیل باید تبلیغات مواد غذایی مضر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سیمین پرتوی، در نشست خبری «کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان»، با بیان اینکه مشکلات گوارشی کودکان از بزرگسالان پیچیده‌تر است، عنوان کرد: اولین گام برای جلوگیری از بروز بیماری‌های گوارشی و کبدی در کودکان باید از دوران نوزادی و تغذیه شیر مادر شروع شود.

وی با اشاره به اجرای کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان در سال‌های گذشته در سایر شهرهای کشور افزود: در سال جاری نیز این کنگره برای اولین بار در مشهد برگزار می‌شود.

پرتوی با بیان اینکه در این کنگره مسائل چالشی بیماری‌های گوارش و کبد که در آن اختلاف نظر وجود دارد برای رسیدن به نظریه مشترک مطرح می‌شود، عنوان کرد: از میان مقاله‌های ارسال شده 150 مقاله برگزیده شده است که 75 مورد به عنوان مقاله و 75 مورد دیگر نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره از اساتید برجسته این رشته از آمریکا، استرالیا، نیوزلند و آلمان دعوت شده است، تصریح کرد: محورهای این کنگره عبارت است از اصول تغذیه صحیح در کودکان، بیماری‌های گوارشی در کودکان، بلع جسم خارجی، ملاحظات اخلاقی در گوارش کودکان و مراقبت‌های پرستاری است.

مصرف فست‌فود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

به گزارش ایسنا ، دکتر حمیدرضا کیانی‌فر، دبیر اجرایی «کنگره بین‌المللی گوارش، کبد وتغذیه کودکان» اظهار کرد: ممکن است بعضی افراد نسبت به فست‌فود آلرژی داشته باشند که این امر می‌تواند سبب بروز بیماری‌های التهابی روده شود و همچنین شانس ابتلا به سرطان‌های گوارشی را نیز افزایش دهد.

وی با بیان اینکه استفاده مستمر از فست‌فودها می‌تواند عوارض بیشتری را به دنبال داشته باشد، افزود: بیشترین علت مرگ‌ومیر در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی است که یکی از دلایل بروز این بیماری نوع تغذیه است.

این کنگره 3 روز از چهارشنبه 20 فروردین تا جمعه 23 برگزار می‌شود.

کد خبر 255172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز