همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه ترافیک صبح امروز پایتخت ایده‌آل و غیرقابل انتظار بود گفت: تنها در دو سه بزرگراهی که هر روز ترافیک دارند با تراکم خودروها روبرو بودیم اما در سایر مناطق، خیابان‌ها وضعیت مناسبی داشتند

ترافیک اول مهر

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی صبح یکشنبه در حاشیه ستاد استقبال از مهر با اشاره به کنترل هوایی ترافیک پایتخت گفت: گشت‌های هوایی پلیس سه برابر شده است.

رحیمی با بیان اینکه روزانه سه هزار تصادف در پایتخت رخ می‌دهد گفت:‌ با توجه به این میزان تصادف در مواقع پیک تصادفات که از ساعت 9 صبح و 4 بعدازظهر تا 8 شب است ممکن است افسر کارشناس به تعداد همه تصادفات وجود نداشته باشد و ما این موضوع را رد نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در دو سه هفته اول مهرماه امکان اینکه روز بعد از تصادف کروکی کشیده شود نیز وجود دارد و رانندگان می‌توانند به طور توافقی فردای روز حادثه به مناطق مربوطه مراجعه کرده و کروکی بکشند.

رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه پلیس ملزم نیست برای تصادفاتی که خسارت پایین‌تر از 1.5 میلیون تومان دارد کروکی بکشد، گفت: به دلیل آنکه برخی از بیمه‌ها با صاحبان خودرو همکاری نمی‌کنند و آنها را دچار سرگردانی می‌کنند پلیس بیشترین همکاری را با شهروندان می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد سرویس مدارس در کاهش بار ترافیکی اول مهرماه تاثیر چشمگیری داشت، گفت: بیش از 14 هزار سرویس مدرسه امروز دانش‌آموزان را جابجا کردند. همچنین مردم نیز بسیار خوب با پلیس همکاری کرده و شاهد کمترین توقف در حاشیه خیابان‌ها بودیم.

سردار رحیمی ادامه داد: سرویس‌های مدارس باید نکاتی را که پلیس از جهت ایمنی، معاینه فنی و ... تعیین کرده است رعایت کنند. این نکات در هفته اول به صورت تذکر اعلام و از هفته بعد صاحب خودروهای متخلف جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سفرهای تابستانی تاثیر چندانی در بار ترافیکی پایتخت نداشته است، گفت: تقریباً امروز تمامی مدارس باز شده و در بازدیدی که از چند منطقه داشته‌ام تقریباً بیشتر دانش‌آموزان در مدارس حضور داشته‌اند.

کد خبر 146508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز