گروه شهری: پیش‌بینی‌ها از افزایش 25درصدی ترافیک در مهرماه امسال و همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در پایتخت خبر می‌دهد.

cars

این در حالی است که مدیریت شهری تهران نیز مانند هر سال با تشکیل ستاد مهر، خود را برای استقبال از ترافیک روزهای آغاز پاییز آماده می‌کند. روز گذشته همایون فتاحی، مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه و نیز با توجه به اینکه خرید برای مدارس نیز از آخرین روزهای شهریور ماه آغاز می‌شود، افزایش ترافیک خواهیم داشت. با وجود این، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از تشکیل ستاد مهر از 15 شهریور ماه به‌منظور خدمات‌رسانی گسترده‌تر و مدیریت بهتر ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال نیز ستاد مهر از 15شهریور تا 20 مهر ماه تشکیل می‌شود تا هماهنگی‌های لازم با نهادهای مسئول و دخیل در امر ترافیک انجام شود. تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد مهر که امروز برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه نقش هریک از دستگاه‌ها ابلاغ شده و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها صورت خواهد گرفت. معاون شهردار تهران تصریح کرد: ایمن‌سازی حریم مدارس، سرویس مدارس، توسعه حمل‌ونقل عمومی، هماهنگی کامل با پلیس راهنمایی و رانندگی برای مدیریت ترافیک مهر و... از جمله موضوعاتی است که در ستاد مهر مورد تاکید و پیگیری خواهد بود.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز از آمادگی کامل مترو برای خدمات رسانی به شهروندان در مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که تعداد مسافران مترو در مهرماه 10 تا 15 درصد افزایش یابد. علی محمد قلی‌ها ادامه داد: با افزوده شدن ایستگاه‌های جدید خط 4 به شبکه خطوط مترو، تعداد مسافران به حدود 2 میلیون مسافر در روز رسیده که پیش‌بینی می‌شود در مهرماه با افزایش تعداد مسافران و شیب صعودی تعداد مسافران به جابه جایی حدود 2میلیون و 200هزار نفر در روز برسیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در هفته نخست مهرماه طبق سنوات گذشته استفاده از مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان خواهد بود.

کد خبر 144657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز