چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و لبنان مهمترین تحولات منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده و بر حفظ هوشیاری ملت‌ها در قبال این تحولات و گسترش هر چه بیشتر سطح تعاملات و همکاری میان تهران – بیروت تاکید کردند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر دیروز به وقت محلی در دیدار میشل سلیمان همتای لبنانی خود مقاومت و ایستادگی را تنها راه پیروزی ملت‌های منطقه در مقابل نظام سلطه دانست و گفت: امروز استعمارگران سابق با نقاب و شعار فریبنده ای دفاع از حقوق ملت‌ها وارد صحنه شده‌اند، اما عملاً همان اهداف استعماری سابق یعنی چپاول منافع و ثروت ملت‌ها را پیگیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌جمهور در این دیدار که همسر دیپلمات ربوده شده کشورمان توسط صهیونیست‌ها نیز حضور داشت، خاطر نشان کرد: امروز سلطه‌گران به دنبال نجات رژیم صهیونیستی و اقتصاد رو به سقوط خود هستند، اما باید بدانند ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند و این بیداری، آنان را در پیگیری اهداف استعماری خود ناکام خواهد گذاشت.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و لبنان در یک جبهه مشترک قرار داشته و دارای منافع و دشمنان مشترکی هستند، گفت: تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها به نفع صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

رییس‌جمهور اظهار داشت: سلطه‌گران با ایجاد تنش و اختلاف قصد دارند بین صفوف ملت‌ها فاصله ایجاد کنند، اما دیگر دوران اینگونه روش‌ها به پایان رسیده است.

میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان نیز در این دیدار روابط بیروت - تهران را گسترده، تاریخی و عمیق دانست و گفت: روابط دو کشور به نفع مقاومت و ملت‌های منطقه است.

وی وحدت و یکپارچگی ملت‌ها و کشورهای منطقه را در برابر توطئه‌های دشمنان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ملت‌های منطقه در کنار هم می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند و باید در برابر برنامه‌ریزی‌های دشمنان مراقب و هوشیار باشند.

 

کد خبر 146252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز