سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جراحان گفتند حال عمومی دوقلوهای یکساله به هم چسبیده سودانی پس از عمل جراحی چهار ساعته برای جدا کردن سرهایشان از هم خوب است

twin

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دو دختر دوقلو، ریتال و ریتاگ گابورا، در 22 سپتامبر 2010 در شهر خرطوم پایتخت سودان با جمجمه‌های به هم چسبیده به دنیا آمدند. این نوزادان در ماه آوریل با کمک مالی بنیاد خیریه Facing the World به لندن آورده شدند تا تحت عمل جراحی قرار گیرند.

عمل جراحی نهایی برای جدا کردن این دو در 15 اوت انجام شد و پزشکان می‌گویند دخترها بدون مشکلی به زندگی جدا از هم عادت کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد به عارضه جانبی عصبی دچار شده باشند.

رئیس تیم جراحی، دیوید داناوی، در یک کنفرانس خبری گفت جدا کردن این دوقلوها "یک چالش واقعی جراحی و یک عمل نادر و پیچیده بود که نیاز به همکاری‌های متخصصان رشته‌های بسیار متفاوت پزشکی داشت. دوقلوها این روند را بدون مشکل عمده‌ای طی کردند و چند هفته پس از عمل دارند به طور طبیعی رشد می‌کنند که برای ما نتیجه‌ای فوق‌العاده است."

ریتال و ریتاگ دوقلوهای "کرانیوپاگوس"، به معنای چسبیده به هم از سر، محسوب می‌شدند که عارضه‌ای نادر است و تنها یک در 10 میلیون دوقلوی مبتلا به آن دوران نوزادی را به پایان می‌رسانند و زنده می‌مانند.

کد خبر 146238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز