چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

ترجمه - همدم نیکخواه: او را نوزاد شگفت انگیز می‌نامند. لالی نوزاد دختری است که کمتر از یک ماه پیش در شرایطی نادرو در حالی‌که دو «صورت» داشت به دنیا آمد.

این پدیده در عالم پزشکی Craniofacial Duplication نامیده می‌شود. لالی دو جفت چشم،  دو بینی و لب دارد. شرایط خاص او باعث شد در دهکده‌ای در حوالی دهلی که لالی در آن به‌دنیا آمد، از او به‌عنوان یک موجود مورد توجه و قابل احترام یاد شود. پدرش وینود سینگ می‌گوید: زمانی که اولین بار فرزندم را دیدم، ترسیدم. این طبیعی‌است. اما اکنون احساس خوشبختی می‌کنم.

پزشکان معتقدند با وجود اینکه لالی دو صورت دارد، اما سالم و طبیعی است. او قادر است که با هر دو دهان شیر بنوشد و به‌طور طبیعی تنفس کند.

آقای سینگ کشاورزی فقیر است که در خانه‌ای گلی و خشتی در انتهای یک راه خاکی باریک زندگی می‌کند. او این روزها دایما در داخل خانه توسط روستاییان احاطه می‌شود،  برخی بر روی تخت کنفی محکمی می‌نشینند و برخی پیپ می‌کشند. در روزهای اخیر،  مردم در انتظار و اشتیاق دیدن دخترش بوده اند. بسیاری از آنها با این اعتقاد که لالی دارای  نیروی خاصی است، نذرها و هدایایشان را برای او می‌آورند.

جاتیندر ناگار،  یکی از همسایگان می‌گوید: وقتی شما چیزی غیر طبیعی می‌بینید،  این فقط می‌تواند معجزه خداوند باشد. او می‌افزاید: این پدیده‌ای بسیار شگفت انگیز است و ما معتقدیم او یک الهه است. ما مانند یکی از آنها به وی احترام می‌گذاریم.

بالاب ساینی مادر بزرگ هشتاد ساله ای‌است که به‌عنوان یک بزرگتر در روستا مورد احترام است. اما حتی او هم به احترام، در مقابل لالی سر تعظیم فرود می‌آورد. او می‌گوید: لالی برای ما شهرت آورده و مبارک و خجسته است.

بسیاری از مردم برای دیدن او مسافتهایی طولانی با ماشین،  موتور سیکلت و گاری اسبی می‌پیمایند. اما تمام اینها موجب ناراحتی وینود سینگ است. او در حالیکه دستش را به نشانه یاس تکان می‌دهد، می‌گوید: او فقط دختر من است. من چیزی بیشتر از این نمی‌خواهم. خسته شده ام.

اما او در مقابل قرنها خرافه ایستاده است. روستاییان با پدیده‌ای روبه‌رو شده اند که قادر به درکش نیستند و معتقدند او حلول الهه هندو است. حتی صحبت از این است که معبدی درمقام تکریم او بنا شود. موقعیت جدید لالی تنها زمانی فراموش می‌شود که وی در گهواره و در آغوش پدر بزرگش می‌خوابد.

پزشکان در دهلی معتقدند هیچگونه امکانی براینکه بتوان دو سر نوزاد را از هم جدا کرد وجود ندارد. اما آنان مصرانه خواستار آزمایش‌های پزشکی بیشتر برای حصول اطمینان از طبیعی بودن اعضای داخلی بدن نوزاد هستند. اما والدین لالی این اجازه را به آنها نمی‌دهند. وینود سینگ می‌گوید: آزمایش چه لزومی دارد؟ تا جایی که به ما مربوط است او مثل دیگر بچه هاست. او می‌گوید: ما فقط می‌خواهیم با اولین فرزندمان از زندگی لذت ببریم.

بی‌بی‌سی- 15 مارس2008

کد خبر 49690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز