دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه حوادث: « با تولد پسرم، برق خوشحالی را در چشمان همسر و دخترم دیدم اما این خوشحالی فقط یک چند دوام داشت؛ چرا که همسرم به خاطر عمل سزارین جان خود را از دست داد.»

زهره قربانی حادثه

اینها را مردی می‌گوید که این روزها عزادار مرگ همسرش است؛ زن جوانی که وقتی برای انجام عمل سزارین به یکی از بیمارستان‌های همدان انتقال یافت هرگز تصور نمی کرد یک روز بعد از انجام این عمل جراحی، جانش را از دست دهد.

زیر تیغ

زهره، زن 35‌ساله روز 8‌شهریور ماه سال‌جاری در یکی از بیمارستان‌های همدان تحت عمل سزارین قرار گرفت و دومین فرزندش را به دنیا آورد اما چند روز بعد دچار درد شدیدی در شکم خود شد و پس از مدتی درگذشت.پزشکان پس از معاینات اولیه اعلام کردند که هنگام عمل جراحی سزارین، قسمتی از روده زهره بریده شده است.

همسر زهره در گفت‌وگو با همشهری درباره جزئیات این حادثه می‌گوید: بعد از عمل سزارین، در حالی که پسرمان صحیح و سالم به دنیا آمده بود، خوشحال به خانه رفتیم اما مرگ همسرم آنهم به خاطر سهل‌انگاری، همه خوشی ما را به ماتم تبدیل کرد و هرگز این داغ را فراموش نخواهم کرد.

او ادامه می‌دهد: همسرم فوق‌لیسانس ادبیات فارسی داشت و شاعر بود. او در استانداری همدان کار می‌کرد و در همه این سال‌ها همسری خوب و مهربان برای من بود. سال78 بود که ما ازدواج کردیم و در سال84 خدا دختری به ما داد. اما برای اینکه دخترمان تنها نباشد، تصمیم گرفتیم دوباره بچه‌دار شویم که این اتفاق افتاد.

8‌شهریورماه بود که همسر زهره او را برای انجام عمل سزارین به یکی از بیمارستان‌های همدان برد. همه چیز برای انجام عمل آماده شد و زن جوان به سرعت به اتاق عمل انتقال یافت و دقایقی بعد فرزندش را به دنیا آورد. همسر او می‌گوید: فردای آن روز که عیدفطر هم بود همسرم از بیمارستان مرخص شد و ما به خانه برگشتیم. اما روز بعد او درد عجیبی در شکمش احساس می‌کرد که ما فکر می‌کردیم به خاطر عمل سزارین است. با این حال من نگران شدم و با پزشک معالجش تماس گرفتم. او هم مدعی شد که در سفر است و اگر این درد ادامه دارد همسرم را به بیمارستان ببرم.

وی ادامه می‌دهد: همان شب او را به بیمارستان بردم. پزشک اورژانس همسرم را معاینه نکرد و گفت که نمی‌توانند او را ویزیت کنند و باید پزشک معالجش باشد. درحالی‌که اگر از او عکس یا آزمایش می‌گرفتند علت دردش معلوم می‌شد و همسرم الان زنده بود.

با این حال آن شب زهره را به بخش زنان بیمارستان بردیم اما پزشک زنان به خاطر تعطیلی نبود و مامایی که در آنجا حضور داشت از ما خواست که همسرم را به بیمارستان دیگری ببریم. ما هم به 2 بیمارستان دیگر رفتیم اما همه آنها می‌گفتند که فقط باید پزشک معالجش او را معاینه کند.

برای همین آن شب به خانه برگشتیم اما همسرم همچنان درد داشت تا اینکه روز شنبه او را به همان بیمارستان انتقال دادم و پزشک معالج با گرفتن عکس از همسرم اعلام کرد که روده‌‌اش دچار پارگی شده و باید به سرعت تحت عمل جراحی قرار گیرد. ظاهرا غذایی که همسرم در این چند روز خورده بود به‌خاطر پارگی روده وارد بدنش شده و به این ترتیب عفونت وارد خونش شده بود.

مرگ در بیمارستان

مرد جوان می‌گوید: همسرم به سرعت به اتاق عمل منتقل شد و ما فقط دعا می‌کردیم که هرچه زودتر بهبود یابد. او روز یکشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت و بخشی از عفونت‌ها از بدنش بیرون کشیده شد اما همچنان در بخش‌ آی‌سی‌یو بستری بود و حال خوبی نداشت.

پزشکان باز هم عملش کردند اما کلیه‌هایش هم آسیب دیده بود و باید دیالیز می‌شد. آنقدر عصبانی بودم که تنها درمان همسرم آرامم می‌کرد. روز 15‌شهریور بود که گفتند امکانات بیمارستان کم است و او را به بیمارستان دیگری فرستادند اما همسرم در روز چهارشنبه یعنی16 شهریور در اثر عفونت درگذشت.

پس از مرگ او من ماندم و دخترم که امسال قرار است به کلاس اول برود و نوزاد پسری که تازه به دنیا آمده است. بچه‌هایم مرتب بی‌تابی می‌کنند و نمی‌دانم چه کار کنم. همسر من در اثر یک سهل‌انگاری جانش را از دست داد و این سهل‌انگاری باعث شد که پسرم فقط 24‌ساعت آغوش مادرش را تجربه کند.

بعد از این حادثه من به دادگستری همدان رفتم و از پزشک و بیمارستان به خاطر مرگ همسرم شکایت کردم و مرتب شکایتم را پیگیری می‌کنم تا نتیجه دهد. در حال حاضر منتظریم تا نتیجه پزشکی قانونی اعلام و مقصر مرگ همسرم مشخص شود و حالا تنها امیدم این است که پیگیری من باعث شود تا این اتفاق برای فرد دیگری نیفتد.

در جست‌وجوی مقصر

به‌دنبال مرگ مادر جوان بعد از عمل سزارین، روابط عمومی پزشکی قانونی همدان در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار همشهری اعلام کرد: در معاینات پزشکی نوشته شده که روده این خانم هنگام عمل سزارین پاره شده و متأسفانه پس از چند روز وی جانش را از دست داده است. البته با شکایت همسر وی پرونده درحال رسیدگی است تا مقصران اصلی مشخص شوند اما در حال حاضر باید منتظر جواب پزشکی قانونی درخصوص علت اصلی مرگ زن جوان باشیم.

کد خبر 146072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز