همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که دولت منابع لازم اطلاعاتی درباره اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی را در اختیار دستگاه‌های پیگیری‌کننده قرار دهد، افزود: دولت از موضع‌گیری عجولانه و جانبدارانه در رسیدگی به این پرونده پرهیز کند تا بتوان به‌طور کامل و جامع با متهمان این پرونده برخورد کرد.

مصطفی پورمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت www.icana.ir در حاشیه حضور مسئولان اقتصادی کشور برای رسیدگی به پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی در نشست غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه ۲۷ شهریور) مجلس، درباره اختلاس ‌سه‌هزار میلیاردی از بانک صادرات، گفت: ‌ حرکت صادقانه در شناسایی فساد، برخورد قاطع با آن، ‌ توضیح صحیح و دقیق به مردم، اطلاع‌رسانی کامل، تغییر صادقانه رفتار و وضعیت نظام بانکی در باره این قضیه موجب افزایش اعتماد مردم به می‌شود.

تشریح ابهامات بزرگترین اختلاس تاریخ بانکداری ایران در نشست مطبوعاتی پورمحمدی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از برگزاری نشست مطبوعاتی خود با هدف توضیح درباره پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات خبر داد و تصریح کرد: پس از ارائه گزارش به مجلس و مشخص شدن پیامد‌های آن، در فرصت مناسب برای توضیح درباره ابعاد مسئله نشست مطبوعاتی خواهم داشت.

وی درباره نحوه برخورد با عاملان اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی، افزود: تعدادی از آنها بازداشت و بقیه افراد نیز شناسایی شدند که بازداشت خواهند شد، ضمن این که در بانک‌ها این قضیه در حال پیگیری است تا اطلاعات لازم اخذ شود و بتوان انشاء‌الله برخورد کافی کرد.

دولت از موضع‌گیری عجولانه و جانبدارانه پرهیز کند

پورمحمدی بیان کرد: ‌تضمین این که رسیدگی به پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی مشمول گذر زمان نشود، مستلزم دست به دست دادن عوامل بسیاری در نهاد‌ها و قوای مختلف است، اگر افکار عمومی همراهی و رسانه‌ها خوب هدایت کنند؛ همچنین دولت منابع لازم اطلاعاتی را در اختیار بگذارد و از موضع‌گیری عجولانه و جانبدارانه پرهیز و کمک می‌کند، می‌توان با این پرونده به‌طور کامل و جامع برخورد کرد.

ادعا کنتور ندارد؛ هر کس می‌تواند بگوید اختلاس را کشف کرده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره رقابت مسئولان در دستگاه‌های مختلف برای کشف اختلاس ۳ هزار میلیاردی، گفت: هر کسی دوست دارد بگوید در اقدام سالم‌سازی و مبارزه با فساد دست دارد، این ادعاها که مطرح می‌شوند، سقف و مانعی ندارد و هر کسی می‌تواند ادعا کند.

نسخه فوری برای کاهش تبعات اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی

اوایل شهریور ماه امسال، خبر بزرگترین اختلاس تاریخ بانکداری ایران روی خروجی خبرگزاری‌ها قرا گرفت؛ در بحبوحه آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت، تنور اخبار حواشی اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات داغ‌تر شد و افکار عمومی جامعه را درگیر خود کرد.

رقم اعلام شده به حدی بزرگ بود که تمام مسئولان اجرایی کشور درباره آن اظهار نظر کردند و حتی رئیس‌جمهوری نیز در آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به استان اردبیل به لزوم مقابله با عاملان اصلی این اختلاس تأکید کرد.

خبر اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی از بانک صادرات زمانی روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت که نمایندگان مردم در مجلس در حال سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود بودند و به‌طور طبیعی نمی‌توانستند این موضوع را بررسی کنند؛ اما نکته‌ مشخص این بود که بیشتر نمایندگان مردم در مجلس بر برخورد هر چه سریع‌تر با عاملان اصلی این فساد مالی در ایران تأکید داشتند.

کد خبر 145916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز