گروه شهری: با اجرای طرح تفصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود بلند مرتبه‌سازی‌ در تهران افزایش یابد.

tehran

مدیرکل شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی بلندمرتبه‌سازی‌ در تهران با اجرای طرح تفصیلی جدید گفت: ساخت و ساز‌های 12‌طبقه و بیشتر به‌عنوان «ساختمان‌های بلند مرتبه» در بسیاری از نقاط تهران پیش‌بینی شده که هم‌اکنون ضوابط ویژه آن در دست تدوین است.

مجید پاکساز گفت: در طرح تفصیلی جدید تهران بلندمرتبه‌سازی، ‌ یکی از مواردی است که پیش‌بینی و در نقاطی از تهران تعریف شده است. وی افزود: کاربری‌های مسکونی در نقاطی که پتانسیل این کار را داشته‌اند به‌طور منطقی و کارشناسی در نظر گرفته شده و در مجموع، میانگین 4‌طبقه برای ساختمان‌ها پیش‌بینی شده است. مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران تأکید کرد: تهران شهری کوتاه مرتبه است و از این‌رو بلند‌مرتبه‌سازی‌ در نقاطی که قابلیت این کار را دارد، در‌نظر گرفته شده است.

پاکساز افزود: در مجموع در طرح تفصیلی جدید تهران نسبت به طرح‌های گذشته افزایش طبقات وجود دارد و ساخت و سازهای سطح شهر به‌طور کلی ساماندهی می‌شود. وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح تفصیلی، تأثیری بر قیمت مسکن ندارد، تصریح کرد: افق طرح تفصیلی تهران برای 14‌سال آینده پیش‌بینی شده و ثابت است و شهروندان می‌توانند با خیالی آسوده روی این طرح حساب کنند و به همین دلیل اجرای این طرح با ایجاد جو روانی غیرمنطقی بر افزایش قیمت مسکن تأثیری ندارد. از نظر این کارشناس شهرسازی، قیمت مسکن در تهران تحت‌تأثیر اتفاقات مختلفی است و وقوع مسائل غیرمنطقی بر قیمت مسکن تأثیر دارد.

کد خبر 145864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز