چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش پرس تی‌وی، نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان نماد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نه تنها به عنوان اولین نیروگاه هسته‌ای در خاورمیانه بلکه به عنوان عاملی اثرگذار در اقتصاد ایران، به شبکه برق ملی کشور متصل شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نیروگاه هسته‌ای 1000 مگاواتی بوشهر که نمونه‌ای از رعایت پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، وارد شبکه برق کشور شد.

کارشناسان می‌گویند، هر گرم اورانیوم باعث می‌شود، ایران 6 لیتر نفت را ذخیره کند.

بر اساس این گزارش، پیش از این‎که نیروگاه بوشهر بتواند با تمام ظرفیت خود شروع به کار کند، باید بعضی مراحل را پشت سر بگذارد.

محمد احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی در این رابطه گفت، این نیروگاه روز شنبه ( 3 سپتامبر) با قدرت اولیه تولید 60 مگاوات به شبکه برق ملی متصل شد. این رقم به 40 درصد ظرفیت کل این نیروگاه افزایش پیدا خواهد کرد و سپس برای حدود یک ماه، فعالیت آن برای آزمایش‌های بیشتر متوقف می‌شود؛ سپس پیش از آن‎که با ظرفیت تولید 1000 مگاوات شروع به کار کند، مدتی با 75 درصد ظرفیت خود کار خواهد کرد.

در حالی که طرح بهره برداری کامل از نیروگاه اتمی بوشهر به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، مقامات ایران و روسیه در مراسم راه اندازی اولیه این نیروگاه شرکت کرده و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی را با دورنمای همکاری‌های بیشتر در آینده امضا کردند.

از سوی دیگر، تکیمل این طرح عملا ثابت می‌کند که رعایت استانداردها و مقررات امنیتی برای سازمان انرژی اتمی ایران که با آژانس بین المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی اپراتورهای هسته‌ای به طور نزدیکی همکاری داشته است، امری مهم و عمده است.

نیروگاه هسته‌ای بوشهر نیز خود این موضوع را ثابت می‌کند که دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‎آمیز، قویا در دستور کار کشور ایران قرار دارد.

کد خبر 145610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز