سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در پی اختلافات روزهای گذشته درون شورای انتقالی لیبی میان گروه‌های مختلف، رئیس شورای انتقالی لیبی که رئیس دولت موقت این کشور به‌شمار می‌آید، دیروز در سخنرانی در طرابلس گفت:

مصطفی عبدالجلیل

 حکومت آینده لیبی اسلامی است و قانونگذاری در این کشور براساس اصول اسلامی اما اسلام میانه‌رو خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مصطفی عبدالجلیل در نخستین سخنرانی مردمی خود در حضور هزاران نفر از مردم لیبی در میدان شهدای طرابلس با تاکید بر اینکه اسلام در لیبی، اسلام میانه‌رو خواهد بود، افزود:

برای برقراری حاکمیت قانون و رفاه تلاش خواهیم کرد و دین اسلام تکیه گاه اساسی و محوری قانونگذاری‌هایمان خواهد بود. اما همزمان با سخنان عبدالجلیل، وزارت خارجه آمریکا با اعلام خبر بازگشت کاردار سفارت آمریکا به طرابلس در رأس هیأتی دیپلماتیک، تاکید کرد که خانم جوان بولاشک کاردار آمریکا در طرابلس نخستین دیدارهای رسمی خود را هم آغاز کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب تصریح کرد که بولاشک شنبه گذشته با شماری از اعضای بلندپایه شورای انتقالی لیبی دیدار کرده است و به‌زودی جین کرتز سفیر آمریکا در طرابلس به لیبی بازخواهد گشت.

این درحالی است که برای نخستین بار پس از سرنگونی نظام معمر قذافی، شماری از نظامیان آمریکایی وارد طرابلس شده‌اند. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، وزارت دفاع آمریکا با اشاره به ارسال تیم 4 نفره‌ای از کارشناسان مواد منفجره و امنیت به همراه یک هیأت دیپلماتیک به طرابلس، افزود که این تیم با هدف ارزیابی خسارات وارده به سفارت آمریکا راهی این کشور شده است. در همین حال، سازمان عفو بین‌الملل ضمن متهم کردن دو طرف درگیری در لیبی به نقض حقوق بشر، از دولت انتقالی لیبی خواست مانع از نقض حقوق بشر شود.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد بیشتر موارد نقض حقوق بشر در لیبی به‌وسیله هواداران سرهنگ قذافی صورت گرفته است ولی مخالفان رهبر سابق لیبی را نیز به شکنجه و کشتار دشمنان خود متهم کرده‌اند.

کد خبر 145554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز