چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای ملی انتقالی لیبی از تصرف شهر استراتژیک «سبها» یکی از سه پایگاه باقی‌مانده در دست هواداران «معمر قذافی» رهبر فراری حکومت لیبی توسط انقلابیون خبر داد.

لیبی

 به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، احمد بانی، سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی لیبی گفت که انقلابیون تمامی بخش‌های "سبها" را به استثنای منطقه "المنشیه" به کنترل خود درآوردند ولی این منطقه نیز به زودی آزاد می‌شود.

  پایگاه خبری سی ان‌ان نیز در این‌باره گزارش داد که نیروهای شورای ملی انتقالی مرکز "سبها" را به کنترل خود درآوردند. این در حالی است که این نیروها قبل از آن فرودگاه و یک قلعه را در شهر تصرف کرده بودند.

 در این شهر تعداد زیادی از شهروندان آفریقایی زندگی می‌کنند و نگران آن هستند که شورای ملی انتقالی لیبی از آنها انتقام بگیرد. بسیاری از این آفریقایی‌ها به عنوان مزدور در صفوف نیروهای قذافی علیه انقلابیون جنگیدند.

 این شهر دارای جایگاه استراتژیک است زیرا آخرین شهر بزرگ لیبی پیش از ورود به صحرای وسیعی به شمار می‌رود که بسیاری از اعضای خانواده قذافی از طریق آن به خارج از کشور فرار کردند.

  گزارش‌هایی از پنهان شدن معمر قذافی و پسرش "سیف الاسلام قدافی" در این شهر منتشر شده بود ولی نیروهای شورای ملی اشاره‌ای به این مسئله نکردند.

 با آزادی "سبها" فقط دو شهر"سرت" و "بنی‌ولید" باقی ماندند که هنوز به طور کامل به کنترل انقلابیون در نیامده است.

کد خبر 146297
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز