سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تکنیک جدیدی از عمل جراحی جایگزینی زانو به تازگی توسط تیمی از پزشکان انستیتو پزشکی سولای هند معرفی شده است و شانس این ‌که بیمار تا 30 سال بعد نیازی به عمل جراحی دیگری نداشته باشد را افزایش می‌دهد.

تکنیکی جدید برای عمل جایگزینی زانو

به گزارش بنیان به نقل از دی‌ان‌ای ایندیا، این تکنیک جدید Visionaire نامیده می‌شود که جراحی تعویض زانو است.

دکتر مارک اسنیدر در توضیح این جراحی می‌گوید: طی این روش از تصاویر اشعه ایکس و ام.آر.آی بیمار برای طراحی و ساخت وسایل مورد نیاز جراحی که طبق آناتومی خاص زانوی هر فرد ساخته می‌شود، استفاده می‌گردد. ایمپلنت‌های OXINIUM زانو از اکسید زیرکونیوم سرامیک ساخته شده و فرسایش و پارگی ایمپلنت زانو را نزدیک به 40 تا 90 درصد در مقایسه با ایمپلنت‌های متداول ساخته شده از کروم کاهش می‌دهد.

دکتر امیر سنقوی جراح و متخصص جایگزینی مفصل می‌گوید: هزینه این جراحی بالاتر از روش قبلی است. جراحی متداول تعویض زانو در همه جا 70 تا 75 هزار روپیه هزینه خواهد داشت ولی با روش Visionaire هزینه عمل 110 هزار روپیه خواهد بود. او در توضیح مزایای این عمل جراحی افزود: با این روش زمان عمل جراحی 50 درصد کاهش می‌یابد، همچنین در جراحی‌های متداول نیم تا یک لیتر خون از دست می‌رود اما در این تکنیک کمترین میزان خون از دست رفته و نیازی به تزریق خون نیست و کم‌ترین برش بافتی صورت می‌گیرد.

همچنین بیماران سه روز بعد از عمل، از بیمارستان مرخص خواهند شد. از همه مهم‌تر این‌که بیماران از هر نوع عفونتی در آینده در امان خواهند بود و دوره فیزیوتراپی مورد نیاز برای بیمارانی که تحت جراحی جایگزینی زانو قرار می‌گیرند، نیز در این روش کوتاه‌تر است.

کد خبر 145508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز