همشهری آنلاین: سیزدهمین دوره مسابقات والیبال جام شیخ راشد از روز جمعه 18 شهریور ماه جاری در دبی مرکز امارات متحده عربی آغاز شد.

volleyball

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، در این دوره از مسابقات تیم‌های ملی استرالیا، پاکستان، مصر، امارات، چین و سایپای ایران حضور دارند.

این مسابقات به صورت دوره‌ای در سالن والیبال باشگاه الشباب برگزار می‌شود.

تیم‌های چین، استرالیا، مصر، پاکستان و امارات با نفرات اصلی تیم ملی در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند.

این رقابت‌ها با دیدار تیم‌های سایپای ایران و تیم چین آغاز شد که نماینده کشورمان 3 بر 1 مغلوب چینی‌ها شد.

نماینده کشورمان در این دیدار با وحید والی، مجتبی شبان، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود عزیزی، آرمین تشکری و محمدرضا فتاحی (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

تیم سایپا گیم نخست این دیدار را 25 بر 20 به حریف واگذار کرد.

بازیکنان سایپا در گیم دوم هماهنگ تر ظاهر شدند و در نهایت 27 بر 25 پیروز میدان شدند تا در گیم شماری نیز با چین برابر شوند.

در گیم سوم و چهارم چینی‌ها از ابتدای بازی تسلط خود را نشان دادند و به ترتیب با امتیازهای 25 بر 15 و 25 بر 22 ست را گرفتند تا در نهایت 3 بر 1 پیروز این میدان باشند.

بعد از این بازی مراسم افتتاحیه مسابقات والیبال جام شیخ راشد برگزار شد.

ایران عنوان قهرمانی دوره گذشته مسابقات والیبال جام شیخ راشد را در اختیار دارد.

تیم سایپا در دومین دیدار خود عصر روز شنبه (19 شهریور) به مصاف تیم پاکستان رفت که این تیم را 3 بر 2 و با حساب 24 بر 26، 25 بر 21، 28 بر 26، 24 بر 26 و 15 بر 12 شکست داد.

سایپا در سومین بازی خود اما در برابر تیم ملی والیبال استرالیا مغلوب شد.

سایپا در این دیدار نیز با ترکیب دو بازی قبل خود یعنی سامان فائزی، عادل غلامی، وحید والی، مجتبی شبان، مسعود عزیزی، رسول نجفی و محمدرضا فتاحی مسابقه را آغاز کرد و در نهایت بازی را سه بر صفر به حریف قدرتمند خود، استرالیا واگذار کرد.

سایپا ست نخست این بازی را به دلیل ناهماهنگی تیمی با امتیاز 25 بر17 باخت.

این تیم ست دوم را نیز 25 بر 18 شکست خورد.

تلاش تیم والیبال سایپا در ست سوم نیز فایده ای نداشت و این تیم با امتیاز 25 بر 19 این ست را نیز واگذار کرد تا در نهایت سه بر صفر مغلوب تیم ملی استرالیا شود.

میانگین قدی بازیکنان استرالیا هشت سانت از بازیکنان ایران بیشتر بود که این موضوع باعث موفقیت آنان در دفاع بر روی تور و زدن آبشارها شد.

قبل از بازی نماینده ایران و تیم ملی استرالیا، دو بازی دیگر از سری مسابقات روز سوم برگزار شد که تیم‌های چین و مصر به ترتیب موفق به شکست تیم‌های پاکستان و امارات شدند.

تیم ملی چین در سه ست متوالی پاکستان را شکست داد و مصر نیز در سه ست پیاپی امارات را شکست داد.

تیم ملی والیبال مصر در سومین روز این مسابقات با 6 امتیاز به صدرنشینی خود ادامه داد و تیم‌های ملی چین و استرالیا با یک امتیاز کمتر در تعقیب این تیم هستند. پاکستان، سایپای ایران و امارات نیز در مکان های بعدی جدول رده‌بندی قرار دارند.

 

کد خبر 145373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز