همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران - به عنوان میزبان شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا، در دومین پیکار خود در این دوره از مسابقات با قدرت از سد تیم چین تایپه گذشت تا به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌ها برسد.

والیبال

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی والیبال ایران درحالی در دومین شب رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در سالن 12هزار نفری میزبان چین تایپه بود که در 20 ساعت گذشته به خاطر غفلت و سهل‌انگاری برخی بازیکنان در رقابت شب گذشته برابر افغانستان و مصافحه‌ی چند تن از آنان با داور زن دیدار، حاشیه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته بود، اما با این وجود توانست در سه ست پیاپی حریف خود را شکست دهد.

در این رقابت که کادر فنی کشورمان با ظاهری متفاوت نسبت به شب نخست(لباس ورزشی به جای کت و شلوار رسمی) در کنار میدان بودند، تیم ایران گیم نخست را با نتیجه 25 بر 15 به سود خود به پایان برد، ولی ست دوم این دیدار کمی دشوارتر شد تا ایران برای پیروزی از مرز 25 هم بگذرد و در پایان با نتیجه 26 بر 24 چین تایپه را شکست دهد. در گیم سوم نیز که از همان ابتدا ایران پیشتاز بود، در نهایت با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران به پایان رسید تا دومین پیروزی برای تیم میزبان بدست آید.

ملی‌پوشان والیبال ایران در این پیکار برخلاف دیدار شب نخست برابر افغانستان، ضمن اینکه خطاهای کمتری در سرویس داشتند، دفاع‌های روی تور کم نقصی را هم به نمایش گذاشتند، اما نکته اینجا بود که این بار ولاسکو تصمیم گرفته بود در این دیدار بیشتر، نفرات اصلی تیم ایران از جمله بازارگرد، نظری افشار، حسینی، ظریف، نادی، کشاورزی و موسوی را به بازی بگیرد، درحالی که در شب نخست رقابت‌ها، بیشتر ملی‌پوشان شانس حضور در زمین را پیدا کردند.

از جمله دیگر موارد حائز اهمیت این رقابت، میانگین سنی پائین تیم چین تایپه بود، به طوری که میهمان شرقی ایران در این رقابت با میانگین سنی 22 سال قدم به عرصه رقابت‌ها گذاشته بود که این رقم برابر تیم‌های امید کشورها است. در مقابل تیم ایران میانگین سنی 26 سال و میانگین قدی 194 سانتیمتر را داشت.

درحاشیه این مسابقه، حمید سجادی - به عنوان معاون وزارت ورزش و جوانان در جایگاه ویژه حضور داشت و گویا قرار است فردا و در کنار دیدار تیم ایران برابر هند از محمد محمدکاظم، به عنوان یکی از ملی‌پوشان اصلی ایران که هم اکنون غایب است، تقدیر به عمل آید. محمدکاظم بهترین بازیکن پشت خط زن آسیا است.

تیم ایران با دو پیروزی قاطع فردا(جمعه) به مصاف تیم هند به عنوان یکی از تیم‌های خوب آسیا خواهد رفت.

کد خبر 146381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز