گروه سیاسی: سخنان یک ماه اخیر آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی در کسوت ریش سفیدی کمیته اصولگرایان اگرچه در نگاه نخست تأکیدی بر وحدت حداکثری اصولگرایان در مسیر انتخابات پیش روی مجلس نهم به شمار می‌رود اما همواره متضمن موضع‌گیری‌های مختلف نسبت به برخی اخبار انشقاق از سوی برخی گروه‌های اصولگرایی بوده است.

ایت الله کنی

این در حالی است که غالب بدنه اصولگرایان بر تمکین از نظرات کمیته اصولگرایان تأکید کرده اند، برخی گروه‌های اقلیت اصولگرایی به دلایل مختلف خواستار تغییر بدنه جبهه اصولگرایان شده‌اند و همین باعث شد تا آیت‌الله مهدوی‌کنی متناسب با هر درخواست جدید در مقام پاسخگویی برآید.روز گذشته آیت‌الله مهدوی‌کنی در سخنانی درخصوص آخرین مذاکرات گروه اصولگرای پایداری با گروه 7+8 اظهار داشت: تاکنون اعضای این جبهه در جلسات شرکت نکرده‌اند. روز قبل از این سخنان یک عضو گروه پایداری، دلیل حضور نیافتن نمایندگان این جبهه در جلسات کمیته 7+8 را نوعی تلاش برای اصلاح این ترکیب عنوان کرده بود. حمیدرسایی با پافشاری بر مواضع قبلی ترکیب 7+8 را ناقض سخن آیت‌الله مهدوی‌کنی برشمرده و گفته کسانی که در فتنه 88 موضع صریح و شفافی نداشتند در لیست اصولگرایان قرار نگیرند.
صادق محصولی، دیگر عضو گروه پایداری نیز روز گذشته انتقادات علیه این گروه را کینه توزانه و جاهلانه عنوان کرد. پیش از این اعضای کمیته داوری بر حضور نمایندگان برخی چهره‌های حقیقی در کمیته اصولگرایان صحه گذاشته بودند اما محصولی حضور این نمایندگان در مرکزیت وحدت اصولگرایان را سهم خواهی تلقی کرده و خواهان رفع آن شده است.

با این وصف روز گذشته آیت‌الله مهدوی‌کنی در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد که همانگونه که در گذشته نیز اعلام کرده، جبهه متحد هیچ‌گونه شرط و شروطی را نمی‌پذیرد، چراکه همه ما برادر هستیم و اینگونه سخنان هیچ وجهیتی ندارد. حداد عادل، عضو کمیته داوری اصولگرایان نیز با انتقاد از بهانه جویی‌های اخیر گروه اقلیت اصولگرایی تأکید کرد: وقتی کسانی مثل آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی با مواضع روشن 50 ساله درخواست می‌کنند که بیایید سر یک میز بنشینید و پشت سر رهبری منشور اصولگرایی را مبنا قرار دهید، ما باید این را مغتنم بشماریم.

نباید وقتی آقای مهدوی‌کنی از برخی افراد دعوت می‌کنند، مخالفت کنیم و بگوییم فتنه است؛ اگر ایشان نگران فتنه نبودند که با این وضعیت جسمانی ریاست مجلس خبرگان را قبول نمی‌کردند.
گروه پایداری اگرچه با نظر مساعد آیت‌الله مصباح یزدی تشکیل شد اما روز گذشته آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرده که آیت‌الله مصباح یزدی هیچ اختلاف نظری با روسای جامعتین ندارد و جبهه پایداری انقلاب نیز باید به تبعیت از آیت‌الله مصباح به تصمیمات کمیته وحدت اصولگرایان و روحانیت معظم آن تمکین کند. رئیس مجلس خبرگان همچنین درخصوص برخی اخبار مبنی بر مذاکره محسن رضایی به نمایندگی از جبهه ایستادگی با وی برای حضور در جبهه متحد اصولگرایان گفت: محسن رضایی صحبتی با من درخصوص حضور جبهه ایستادگی در جبهه متحد اصولگرایان انجام نداده است و من این موضوع را تکذیب می‌کنم. وی افزود: این موضوع در برخی سایت‌ها مطرح شده بود درحالی‌که به‌هیچ‌وجه صحت نداشت.

کد خبر 145369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز