چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

روز گذشته سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خبر از برخی تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه میان جامعه اصولگرایی داد و درخصوص حفظ حیات حرکت اصولگرایانه در چارچوب وحدت تأکید کرد.

حسین ابراهیمی

 در این ارتباط با حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت‌وگو کردیم.

  • راهکار عملی برای وحدت اصولگرایان را چه می‌دانید؟

جبهه اصولگرایان باید استحکام پیدا کند. با حرف و سخن نمی‌توان به نتیجه رسید. لذا همه اصولگرایان باید از مواضع مشترک حمایت کنند تا اصولگرایی به قوام برسد. ما یک سری مشکلات داریم اما در عین حال مشکلات ما غیرقابل حل نیست، لذا همه باید تلاش کنند، بزرگان با نصیحت و جوانان با احترام و تکریم بزرگان. آیت‌الله مهدوی کنی تأکید داشته‌اند که هدف‌شان از حضور در این جمع اصولگرا وارد شدن در جزئیات و مصادیق نیست بلکه به‌دنبال دوام و قوام این جمع هستند. این سخن ایشان باید ملاک عمل همه باشد و اهداف بالاتر را درنظر بیاورند.

  • موانع این وحدت چیست؟

آنچه موجب جدایی اصولگرایان از یکدیگر می‌شود سهم‌خواهی است. اگر بنای بر سهم‌خواهی باشد به‌طور طبیعی اصولگرایی به جایی نمی‌رسد. ما باید هدف‌گرایی کنیم. هدف ما حفظ نظام است و برای این هدف دیگر سهم‌خواهی یا برد و باخت معنا ندارد. به هر طریقی که نظام بهتر حفظ شود ما باید به‌دنبال تقویت آن طریق برویم.

  • ارزیابی‌تان از دیدار اخیر آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی چیست؟

آنچه الان پیش آمده، یعنی قدم پیش گذاشتن آیت‌الله مهدوی کنی و به تعبیر بهتر محوریت قرار گرفتن جامعتین اتفاق مبارکی است. اصولگرایان باید بدانند این بزرگان با سوابق زیادی که دارند ثابت کرده‌اند به‌دنبال پست و ریاست یا چیز دیگری نیستند. همه سعی و کوشش این بزرگان این است که نظام حفظ شود. لذا ما باید به آنها اعتماد کنیم و سهم‌خواهی‌مان را کنار بگذاریم. اگر این کار انجام شود نظر آیت‌الله مهدوی کنی تأمین می‌شود، یعنی بنیه اصولگرایی تقویت می‌شود. اگر بنای سهم‌خواهی باشد طبیعی است که ما به دست خودمان تیشه به ریشه‌مان می‌زنیم و اصولگرایی را از بین می‌بریم.

کد خبر 143497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز