گروه سیاسی: پیش کشیدن شرط و شروطی از سوی برخی جناح‌های اصولگرای عضو گروه 8+7 از یک سو و سنگ‌اندازی‌هایی که گاه بیرون از این گروه در مسیر ائتلاف اصولگرایان صورت گرفته، پیر و معتمد جریان اصولگرایی را واداشته است تا به سیاقی غیر از شیوه همیشگی‌اش لب به انتقاد صریح گشوده و تاکید کند تا ائتلاف حداکثری اصولگرایان ایستاده است.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز که بنا به مواضع اتحادگرایانه‌اش چندی قبل مورد تقدیر نزدیک به 200 نماینده مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود در کنار تمام تلاشی که به همراه آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین برای تحقق وحدت اصولگرایان صورت می‌دهد، گویا از انتشار برخی مطالب تفرقه‌افکن در رسانه‌ها و برجسته کردن برخی اختلاف سلیقه‌ها از سوی برخی چهره‌های اصولگرا، کاسه صبر لبریز کرده است که صراحت لهجه بیشتری در سخنانش به خرج داده و گفته است: به‌خاطر شاخه‌ها، ریشه‌ها را نمی‌خشکانیم.

وی در مراسم افطاری که با حضور مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد ضمن دعوت همه افراد و جریان‌های سیاسی برای حفظ انقلاب به وحدت گفته است: بنده اصولگراها را به ائتلاف دعوت کرده‌ام اما با وجود این باز در برخی مطبوعات و سایت‌ها می‌بینیم که مطالب تفرقه‌افکن منتشر می‌شود ولی بنده ایستاده‌ام، که با توجه به وصیت امام و پشتیبانی مقام معظم رهبری با هم باشیم. همانگونه که رهبری فرمودند، جذب حداکثری ضرورت دارد و در غیر این‌ صورت بُرد با دشمن است.

شاید روی سخنان مهدوی‌کنی و اتمام حجت او با کسانی است که به نوعی بر طبل پایان شیخوخیت در میان اصولگرایان کوفته و حالا این الزام را برای دبیر کل جامعه روحانیت مبارز فراهم آورده که آب پاکی را روی دست آنان ریخته و نشان دهد که ائتلاف حداکثری اصولگرایان برایش اصل است و معتقد است اگر کاری انجام دهیم یا به خاطر اختلاف سلیقه کاری کنیم که به انقلاب ضربه بخورد، مسلماً گناه بزرگی انجام داده‌ایم.

بی توجهی نسبت به جایگاه ریش سفیدان اصولگرا مورد نقد برخی چهره‌های اصولگرا هم قرار گرفته است؛ کما اینکه غلامرضا مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز گفته است این حرف که شیخوخیت در میان اصولگرایان تمام شده، سخن یکی از چهره‌های اصولگرا بود که به پای همه آنها نوشته شد و حرف درستی نیز نبود.

دبیر کل 80 ساله جامعه روحانیت مبارز در آن مراسم افطاری دلایل گرفتن مسئولیت و شیخوخیت جبهه متحد اصولگرایان را به دلایل تقبل ریاست مجلس خبرگان پیوند زده و گفته است: تاریخ 30ساله انقلاب نشان داده که بنده به‌دنبال اختلاف و دعوا و مرافعه نبوده‌ام و حتی‌المقدور به‌دنبال این بوده‌ام که دوستان انقلاب را به دور هم جمع کنم و این موضوع را افرادی که بنده را قبول ندارند نیز تصدیق می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به اینکه قبول کردن ریاست مجلس خبرگان از جانب وی برای ریاست طلبی نبوده، تأکید کرد: رفتن بنده به مجلس خبرگان نیز برای رفع دعوا بوده است. همچنان‌که مهدوی‌کنی در همین سخنانش چتر اصولگرایی را گسترده به کسانی دانسته که اصل انقلاب را قبول داشته‌اند و پایبند به آن هستند، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جامعه اسلامی مهندسین نیز برخی از جریان‌های اصولگرا را که به‌صورت مطلق خود را اصولگرای خاص می‌نامند و دیگران را قبول ندارند، زیاده‌خواه و فرصت طلب دانسته و به آنان توصیه کرده است مواضع و دیدگاه‌های خود را تعدیل کنند.

کد خبر 143240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز