گروه سیاسی: رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه راهبرد دشمنان در انتخابات مجلس نهم اختلاف و درگیری میان مسئولان است، تاکید کرد:

مهدوی کنی

 توصیه من به اصولگرایان این است که با یکدیگر ائتلاف کنند.این سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی در حالی بیان شده که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر در رابطه با این موضوع حساسیت‌هایی را از خود نشان دادند و با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌جاری، ذات انتخابات را توأم با نوعی چالش خواندند و افزودند: انتخابات، تجلی حضور مردم، مظهر مردم‌سالاری دینی و ذخیره و پشتوانه امنیت کشور است و باید مراقب بود که این پشتوانه بزرگ، به چالشی برای امنیت کشور تبدیل نشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجربه و درک عینی ملت ایران از تلاش دشمنان برای سوءاستفاده از انتخابات و ضربه زدن به امنیت کشور تأکید کردند: آحاد مردم، مسئولان مختلف، «منبرداران و فعالان سیاسی» و همه کسانی که می‌توانند با مردم حرف‌بزنند باید از انتخابات به‌عنوان نعمتی الهی پاسداری کنند و هوشیارانه، مراقب چالش‌های ضد‌امنیتی و تلاش‌های دشمنان باشند.حال با هشدارهای رهبری نسبت به حساسیت این موضوع، آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان راهبرد دشمن در انتخابات آتی راهکارهایی برای عدم‌توفیق دشمنان ارائه کرده است.این استاد حوزه در گفت‌وگو با مهر درخصوص مهم‌ترین سناریوهای دشمنان برای انتخابات مجلس نهم گفت: دشمنان و ایادی استکبار به‌دنبال این هستند تا در میان مسئولان کشورمان اختلاف و درگیری ایجاد کنند تا بتوانند به نحو احسن از آن سوءاستفاده کنند.

وی افزود: توصیه من به برادران انقلابی و اصولگرا این است که ائتلاف با یکدیگر را حفظ کنند. من از این امر به وحدت تعبیر نمی‌کنم بلکه معتقدم اصولگرایان باید با یکدیگر ائتلاف کنند.رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: اگر این موضوع در عمل اتفاق بیفتد دشمنان راه به‌جایی نخواهند برد.وی درخصوص تحولات مردمی در کشورهای جهان نیز اظهار داشت: هر حرکتی که مردم کشورهای منطقه و دیگر نقاط در راستای گرفتن حقشان انجام می‌دهند متاثر از انقلاب اسلامی است.

در این رابطه حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز امنیت عمومی را بالاترین نیاز هر کشوری دانست و گفت: دشمن سعی دارد با دروغ و شایعه‌سازی‌ و بازیگری عوامل خودفروخته داخلی و برخی احزاب و جریان‌های سیاسی‌برانداز وابسته، انتخابات کشور را دچار مسائل امنیتی کند.وی اختلاف‌انگیزی میان قومیت‌ها، تبدیل کردن مطالبات قانونی و طبیعی مردم به مسائل سیاسی، شایعه‌سازی، دروغ‌پراکنی و... را از شیوه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمن سعی دارد در میان مردم و مسئولان اختلاف ایجاد کند، که درنهایت بهره‌های نامشروع خود را ببرد.

ششمین جلسه جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد

ششمین جلسه جبهه متحد اصولگرایان با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد. به گزارش مهر، ششمین جلسه جبهه متحد اصولگرایان عصر روز یکشنبه با حضور اعضای شورای مرکزی این جبهه برگزار شد و در این جلسه درخصوص انتخابات مجلس نهم بحث و گفت‌وگو شد. در این جلسه محورهای اساسنامه و همچنین تدوین آیین‌نامه‌های داخلی و انتخاباتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه لزوم وحدت حداکثری اصولگرایان مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 144857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز