گروه حوادث: مردی که تصور می‌شد در حادثه سقوط هواپیمای بولیوی در جنگل‌های آمازون همراه دیگر سرنشینان هواپیما جان باخته است، بعد از 3 روز سرگردانی، زنده پیدا شد.

حوادث خارجی

سه‌شنبه هفته گذشته یک هواپیمای کوچک متعلق به خطوط هوایی بولیوی از سانتاکروز به سمت ترینیداد در حرکت بود که هنگام پرواز بر فراز جنگل‌های آمازون، از صفحه رادار محو شد. در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد خلبان این هواپیما احتمالا به خاطر گرفتار شدن در دود ناشی از سوختن بخشی از جنگل گرفتار شده و مسیر را گم کرده است، تلاش‌ها برای پی بردن به سرنوشت هواپیمای ناپدید شده شروع شد. 2روز بعد، یعنی صبح پنجشنبه گذشته، تیم‌های جست‌وجو موفق شدند لاشه این هواپیما را در جنگل‌های آمازون پیدا کنند. این در حالی بود که بقایای اجساد سرنشینان هواپیما که بین لاشه هواپیما گرفتار شده بودند نیز در محل سقوط به چشم می‌خورد. تیم‌های جست‌وجو بعد از خارج کردن بقایای اجساد قربانیان و بررسی‌های دقیق، متوجه موضوع مهمی شدند. در حالی که گزارش شده بود 9نفر سرنشینان این هواپیما بوده‌اند، اما جست‌وجوگران تنها بقایای اجساد 8مرد را از میان لاشه هواپیما بیرون کشیدند.

از همان زمان جست‌وجو برای پیدا کردن جسد نهمین سرنشین هواپیما که تیم‌های جست‌وجو احتمال می‌دادند او نیز در این حادثه جان باخته، شروع شد. محدوده‌ای به شعاع چند کیلومتر به‌عنوان محدوده جست‌وجو تعیین شد و امدادگران برای پیدا کردن جسد نهمین قربانی وارد عمل شدند. 3 روز از عملیات جست‌وجو گذشته و هنوز هیچ ردی از مرد ناپدید شده به دست نیامده بود که اعضای یکی از تیم‌های امدادی هنگام جست‌وجو در رودخانه در نزدیکی محل حادثه مردی را دیدند که کنار رودخانه ایستاده و به آنها علامت می‌داد. این مرد کسی نبود جز نهمین سرنشین هواپیما که به طرز معجزه‌آسایی از این حادثه جان سالم به در برده بود.

کاپیتان بوستس، فرمانده تیم‌های جست‌وجو درخصوص این حادثه می‌گوید: این مرد با اینکه چند کیلومتر از ما فاصله داشت، توانست با علامت دادن، توجهمان را جلب کند. وقتی نزدیک‌تر شدیم، ناگهان او را دیدم که روی زمین زانو زد و از اینکه نجات پیدا کرده بود، خدا را شکر کرد. مینور ویدال 35ساله، همان مردی است که از حادثه سقوط مرگبار هواپیما جان سالم به در برد. او به امدادگران گفت: بعد از سقوط، وقتی به‌خودم آمدم متوجه شدم که میان لاشه هواپیما گیر افتاده‌ام. بدنم مجروح شده بود و 15ساعت طول کشید تا توانستم خودم را از داخل هواپیما بیرون بکشم. آنقدر تشنه و گرسنه بودم که هر طوری بود خودم را به مردابی در آن نزدیکی رساندم و در این مدت با خوردن آب مرداب توانستم زنده بمانم تا اینکه وقتی خودم را به کنار رودخانه رساندم، توسط تیم‌های جست‌وجو، نجات پیدا کردم.

کد خبر 145225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز