یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

این نخ را بگیرید و بروید... امیدوارم در راه گره نخورد. اگر گره خورد بازش کنید تا به دنیای دیگری در رابطه‌ با اطرافیان برسید؛

هفته‌نامه دوچرخه شماره 617

 دنیایی که تجربه‌اش جذاب خواهد بود. با هم به دنیای تشکر و سپاس از دیگران می‌رویم.

با هم فکر کنیم ببینیم اصلاً تشکر کردن را بلدیم یا نه؟

گره اول

-من در دلم تشکر می‌کنم.

-من برای لباس‌های شسته شده از مادرم تشکر نمی‌کنم، ماشین آن را می‌شوید.

-من برای غذا پختن تشکر نمی‌کنم، به هر حال هر کسی و ظیفه‌ای دارد.

- من برای پول توجیبی‌ای که می‌گیرم تشکر نمی‌کنم.

-من با تعریفی که از رفتار یا هدیه‌ای می‌کنم در واقع تشکر هم می‌کنم.

اینها را من ننوشته‌ام. شما گفته‌اید، خود شما نوجوانان و بعد هم خواستید اسمتان همراه گفته‌تان نباشد! عجیب نیست!

اما یادتان باشد که خود ما هم همیشه کسانی را بیشتر دوست داشته‌ایم که به خاطر زحمتی که برایشان کشیده‌ایم، از ما تشکر می‌کنند. دوست داریم وقتی داریم در خیابان راه می‌رویم یا در خانه نشسته‌ایم ما را صدا بزنند و از ما تشکر کنند.

وقتی از کسی به خاطر کاری تشکر می‌کنیم، باعث می‌شویم آن شخص، آن کار را با میل بیشتر انجام دهد.

گره دوم

بهرنگ فاضلی، روان‌شناس و مشاور می‌گوید: «جایی خوانده‌ام بر اساس یک نظر‌سنجی ضوابط اخلاقی که در کشور امریکا انجام شده، از هر ده نفر، پنج نفر هیچ‌گاه تشکر نمی‌کنند و آن پنج نفر هم، به دلیل به کار بردن این جملة به ظاهر کوچک و کم اهمیت، به فرصت‌های زیادی دست پیدا می‌کنند. البته جامعه ما هنوز به آن سطح نرسیده و تعداد زیادی از ما، تشکر کردن را فراموش نکرده‌ایم. تشکر کردن قدرت می‌خواهد؛ قدرتی که هنوز در ما وجود دارد و اگر کمی ضعیف شده باید تقویتش کنیم.»

گره سوم

سمیرا بارزی، 14 ساله می‌گوید: در مترو برای خانمی بلند شدم تا بنشیند اما او از من تشکر نکرد. من جایم را به او داده بودم.

سپیده مقدسی، 15 ساله: مادرم وقتی کمکش می‌کنم از من تشکر نمی‌کند. می‌گوید وظیفه‌ات است.

علیرضا زمان‌پور 16 ساله است و یک‌بار با کلی زحمت بستة سفارشیِ برادر بزرگ‌ترش را برای دوستش برده، اما هیچ‌کدام از او تشکر نکردند.

آرش احسانی، 15 ساله هم وقتی ماشین پدرش را می‌شوید انتظار تشکر دارد.

فاضلی می‌گوید: «در این مواقع گاهی بچه‌ها لج می‌کنند و آنها هم از کسی تشکر نمی‌کنند، در حالی که می‌توانند از این قضیه درس بگیرند و
به جای همه تشکرهایی که از آنها نشده، تشکر کنند.»

گره چهارم

آخرین دفعه‌ای که یک یادداشت یا ای‌میل تشکرآمیز نوشتید یا دریافت کردید، چه زمانی بوده است؟ متنی فقط برای قدردانی.

گاهی لازم نیست زبانی تشکر کنیم. یک کارت پستال یا هدیه کوچک می‌تواند بیانگر احساس ما باشد. فکرش را بکنید که مادرتان از این موضوع چه‌قدر خوشحال خواهد شد.

گره پنجم

زمان اهمیت بسیاری دارد. خیلی نگذاریم طولانی شود و بلافاصله پس از انجام کار تشکر کنیم. فقط یادمان باشد گفتن متشکرم، ساده یا پیچیده، با ای‌میل یا با پست معمولی تنها زمانی عمل می‌کند که از ته دل قدردان باشیم.

گره ششم

هیچ گاه فقط در قبال کمک‌های بزرگ ( از نظر خودتان ) تشکر نکنید. باید بعد از هراتفاق خوب کوچک، تشکری فوق العاده کنید تا احساس خوبی داشته باشید . چشمانتان را به روی کمک‌هایی که از هر جهت به شما می‌شود، باز کنید. از کمک‌های کوچک همه اطرافیان تشکر کنید و ببینید چه‌قدر آنان دوست دارند که بیشتر به شما کمک کنند .

باز شدن گره ها

در مورد جهان و خداوندی که بر آن حاکم است هم همین قانون وجود دارد، یعنی هر چه بیشتر به خاطر داشته‌هایمان از خداوند تشکر کنیم، بیشتر صاحب همان چیزهایی می‌شویم که باعث خوشحالی‌مان هستند.

خدا نعمت های بی شماری به ما داده، اما آیا ما همه آنها را دیده‌‌‌ایم، یا این‌که طمع باعث شده همه خوبی‌های اطرافمان را نبینیم؟

کد خبر 145222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز