همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، با ابراز نگرانی شدید ازحمله تظاهرکنندگان مصری به سفارت رژیم اسرائیل، حفاظت از سفارت این رژیم را از سوی قاهره خواستار شده است.

اوباما

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بنا بر بیانیه روز جمعه کاخ سفید (18 شهریور) اوباما از مصر خواست تا به حفاظت از امنیت سفارت رژیم اسرائیل که وی از آن به عنوان تعهدات بین‌المللی قاهره یاد کرد، عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل ازبیانیه کاخ سفید،  رئیس جمهور آمریکا از اوضاع در سفارت اسرائیل و امنیت اسرائیلی‌هایی که در آن کار می‌کنند، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

اوباما همچنین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، تلفنی گفت و گو کرده است.

بنابر بیانیه کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم اسرائیل در این گفت و گوی تلفنی بر تداوم تماس‌های نزدیک دو طرف تا زمان عادی شدن اوضاع، تاکید کرده‌اند.

در همین حال، ساعاتی پس از حمله تظاهرکنندگان به سفارت اسرائیل در مصر، اسحاق لیفانون سفیر این رژیم، از قاهره متواری شد.

در همین حال، ایهود باراک وزیر دفاع رژیم اسرائیل، بامداد روز شنبه به وقت تل آویو (19 شهریور) درگفت و گوی تلفنی با لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا، کمک واشنگتن را در محافظت از سفارت این رژیم خواستار شد.

معترضان مصری روز جمعه به سفارت اسرائیل در مصر حمله و بخشی از دیواری که برای حفاظت از این سفارت ساخته شده بود، ویران کردند.

در پی این حمله، وضعیت فوق العاده اعلان و عصام شرف نخست وزیر مصر برگزاری جلسه‌ای را درخصوص تحولات اخیر در مصر خواستار شد.

از سوی دیگر، ده‌ها هزار مصری باردیگر پس از برگزاری نماز جمعه، با تجمع در میدان آزادی مصر در قاهره در تظاهرات موسوم به  اصلاح مسیر مشارکت کردند و از دولت نظامی خواستند تا قدرت را به دولتی غیرنظامی واگذار کند.

کد خبر 145181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز