همشهری آنلاین: جمهوریخواهان که اکنون در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در اکثریت هستند، ظاهرا به یارانه 3700 دلاری برای هر بلیط هواپیما به شدت معترض هستند.

اوباما

به گزارش واحد مرکزی خبر، اختلاف نظر حزب جمهوریخواه آمریکا با اوباما و حزب دموکرات حامی وی در همه زمینه‌های اداره این کشور رسوخ و اخیرا صنعت بزرگ هوانوردی آمریکا را نیز بحرانی کرده است.

این نمایندگان در بررسی‌های اخیر خود بودجه قبلی سازمان هواپیمایی مرکزی آمریکا را طبق روال بیست مصوبه قبلی تصویب نکردند و طرحی جدید ارائه دادند که بسیاری از یارانه های دولتی بر فرودگاه‌های محلی را حذف می‌کرد.

در مقابل دموکرات‌های سنا و حامی اوباما مصوبه حزب رقیب را ناقص خواندند و آن را رد کرده‌اند.

هری رید، نفر اول دموکرات‌های سنا، اقدام جمهوریخواهان در دست آویز قرار دادن بودجه سازمان مرکزی هواپیمائی را شرم آور خوانده است.

بنا به اعلام این سازمان، بحران یاد شده به مرخصی اجباری پنج هفته‌ای، برای چهار هزار کارشناس مختلف منجر شده و هزاران نفر را نیز تا مرز بیکاری سوق داده است.

یک کارمند شرکت خدماتی در فرودگاه لاگاردیای نیویورک به خبرنگار ما گفت: برغم نیاز شدیدی که به خدمات امثال من دارند، به بهانه نبود بودجه با تهدید بیکار شدن روبرو هستیم.

به گفته مقامات محلی ایالات مختلف، حدود 200 تا 400 طرح عمرانی فرودگاهی در سراسر آمریکا بدلیل نبود بودجه مصوب، تا اطلاع بعدی تعطیل شده است.

به طبع این تعطیلی گفته می‌شود حدود هفتاد تا نود هزار نفر از کارکنان شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد این فرودگاه‌ها نیز در حال حاضر دست از کار کشیده‌اند.

یکی از اعضای اتحادیه کارگران فرودگاهی در مصاحبه با شبکه ای محلی گفت: در شرایط مایوس کننده کنونی، به زحمت قادر به پرداخت قبوض مصرفی زندگی خود هستیم.

سازمان مرکزی هواپیمائی آمریکا همچنین به کارکنان بخش حساس برج‌های مراقبت دستور داده به علت آغاز سفرهای تابستانی و در اوج تعطیلات ماه آگوست، فعلا بدون دریافت حقوق، به کار خود ادامه دهند.

دو کارمند شرکت هواپیمائی در فرودگاه لاگاردیا برغم مشکلات و تهدیدهایی که شغل آنها را تهدید می‌کند، بنا به ملاحظاتی، از مصاحبه با خبرنگار ما خودداری کردند.

اخذ مالیات دولتی دیگر وظیفه سازمان هواپیمائی مرکزی است که بنا به اعلام مسئولان این سازمان، به علت بحران ایجاد شده، روزانه 25 میلیون دلار، مالیات بلیط‌های صادر شده برای مسافران‌، اخذ نمی‌شود.

این در شرایطی است که شرکت‌های هواپیمائی بلافاصله با افزایش قیمت بلیط، هر گونه احساس مردم از کاهش قیمت بلیط‌ها بدلیل کسر مالیات را منتفی کرده‌اند.

این مسئله صدای باراک اوباما را هم درآورده و از کنگره خواسته است برای تسویه حساب‌های سیاسی، جای دیگری را که به اخذ مالیات‌ها لطمه نمی‌زند، بیابند.

کنگره آمریکا با آغاز هفته دوم ماه آگوست وارد تعطیلات تابستانی شده و تا ماه آینده میلادی نیز جلسه ندارد.

این بلاتکلیفی، وزیر حمل و نقل آمریکا را نیز به شدت تحت فشار قرار داده است تا جائی که وی در نشستی خبری با التماس از نمایندگان مجلس خواست حتی برای دو ساعت به واشنگتن بازگردند و مشکل را حل کنند.

کد خبر 142240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز