گروه بین‌الملل: در آستانه دهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، 2 شهر بزرگ آمریکا از وحشت تکرار حمله‌ای مشابه از دیروز به حالت آماده‌باش درآمد.

آمریکا

درحالی‌که قرار است فردا مراسم سالگرد ۱۱ سپتامبر برگزار شود مقام‌های دولت آمریکا از دریافت اطلاعاتی درباره احتمال حملات تروریستی در این کشور خبر داده‌اند که باعث استقرار نیروهای مجهز به تسلیحات سنگین در خارج از منطقه منهتن در نیویورک برای واکنش به تهدیدهای احتمالی شده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا اطلاعات دریافت شده را «مشخص، جدی اما تایید نشده» توصیف و اعلام کرده است که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور در حال تحقیق درباره آن هستند.

به گزارش روزنامه گاردین به‌دنبال دریافت این اطلاعات، مقام‌های کاخ سفید تأیید کرده‌اند که باراک اوباما، در جلسه‌ای ویژه دستور افزایش تدابیر ضد‌تروریستی را در این کشور صادر کرده است. شبکه خبری‌ای بی‌سی گزارش داده است که مقام‌های آمریکایی احتمال می‌دهند 3نفر در ماه اوت برای عملیاتی تروریستی وارد این کشور شده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقام‌های امنیتی آمریکا نگران انجام حملات تروریستی با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده در مناطق شلوغ در تعطیلات آخر هفته این کشور هستند. افزایش گشت گروه‌های بمب‌یاب و استقرار پست‌های ایست بازرسی برای بازرسی خودروها، از جمله تدابیر در نظر گرفته شده در آستانه سالگرد ۱۱ سپتامبر به حساب می‌آید. رئیس پلیس نیویورک، دیروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد، نیروهای مجهز به تسلیحات سنگین در خارج از منطقه منهتن مستقر شده‌اند تا درصورت نیاز به هر تهدیدی در تمام سطح شهر واکنش نشان دهند.

پیمان ضد‌تروریسم

بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در آستانه سالگرد ۱۱ سپتامبر خواستار یک پیمان جهانی علیه تروریسم شد. سازمان ملل اکنون دارای ۱۳پیمان است که به حملات تروریستی مربوط می‌شود اما دبیرکل این سازمان، خواستار یک پیمان جهانی برای تجمیع جهت‌گیری‌ها برای مقابله با تروریسم است.

نظرسنجی جدید درباره آمریکا

با وجود اینکه آمریکا در طول سال‌های گذشته تلاش گسترده‌ای برای بهبود چهره خود در میان کشورهای خاورمیانه داشته است اما نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد اکثر مردم این منطقه هنوز ادعاهای مقام‌های این کشور را باور ندارند. نظرسنجی تازه‌ای که توسط هفته‌نامه نیوزویک در مصر انجام شده نشان می‌دهد بیش از ۵۳ درصد مردم باور ندارند که حملات ۱۱ سپتامبر توسط القاعده صورت گرفته است و در مقابل اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول آن می‌دانند.

کد خبر 145135
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز