دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت انگلیس به دلیل یک بحران سنگین در اجرای حکم و نظارت بر خلافکاران جنسی و قاچاقچیان موادمخدر، زیر فشار قرار دارد.

روزنامه هاندلز بلات از لندن گزارش داد، فریاد خشم سراسر این کشور را زمانی فراگرفت که قاضی در حکم دو کودک‌آزار تخفیف داد، اما دلیل این امر هنوز مشخص نشده است.

برخی از طنزپردازان انگلیسی موضوع را این گونه مطرح می‌کنند: زندان‌ها، به دلیل پر شدن ظرفیت‌شان تعطیل هستند. سربازان در خانه‌های‌شان خوابیده‌اند، زیرا خلافکار‌ها از تخت‌های سربازخانه‌ها استفاده می‌کنند و در سواحل این پادشاهی، کشتی‌هایی لنگر انداخته‌اند پر از زندانی.

بحران اخیر که سایه‌ای بر روی خداحافظی آرام آرام تونی بلر از نخست وزیری انداخته است، بحرانی است مربوط به اجرای احکام. این بحران بیش از هر رسوایی دیگری – از جمله آنها رسوایی اعطای القاب تشریفاتی به حزب کارگر بلر در ازای پرداخت میلیون‌ها پوند - باعث انگیزش میان انگلیسی‌ها شده است.

وضع زندان‌های انگلیسی آن قدرها هم که در مقاله‌های روزنامه‌های این کشور مورد تمسخر قرار می‌گیرد، بد نیست. با این وجود آنقدرها هم به بیراهه نرفته‌اند.

وزارت کشور انگلیس این گونه تصور می‌کند که تا تابستان، شمار زندانیان انگلیسی 83 و 500 تن باشد. این رقم بیشتر از گنجایش زندان‌های این کشور است که اکنون ظرفیت پذیرش 81 هزار زندانی را دارند. در همین حال این میزان هم در مقایسه با هر کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا بیشتر است.

خشم ملت این کشور بر سر بحران زندان که هر روزه رسانه‌ها به آن می‌پردازند، زمانی بالا گرفت که جان رید، وزیر کشور انگلیس در نامه‌ای به یک قاضی نوشت: شما باید در احکامی که صادر می‌کنید، تجدیدنظر نمایید، چرا که زندانیان در حد انفجار پر هستند و در صورت امکان فقط خلافکاران با جرم سنگین را به زندان بفرستید.

فریاد خشم در سراسر این کشور زمانی فراگیر شد که قاضی بر این اساس حکم زندان دو کودک آزار را تخفیف داد. یکی از آنها که به پخش تصاویر مستهجن از کودکان در اینترنت از رایانه شخصی خود می‌پرداخته است، با پوزخند به تلویزیون بی.بی.سی گفت: قاضی مسوول نیست، او فقط وظیفه‌اش را انجام داده است.

کد خبر 14499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز