سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه سیاسی: دهمین اجلاس خبرگان رهبری دیروز با ریاست آیت‌الله محمد رضا مهدوی کنی و هیات رئیسه‌ای متشکل از قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، سید‌احمد خاتمی و سید محمود هاشمی شاهرودی برگزار شد؛ آیت‌الله محمد یزدی به دلیل کسالت تنها غایب این اجلاس بود.

مهدوی کنی

رئیس مجلس خبرگان در این اجلاس 2 توصیه را به زبان آورد؛ توصیه‌ای به ملت‌های منطقه که براساس آن گفت رهبران کشورهای اسلامی باید مواظب باشند و فریب نخورند و قدر انقلابشان را بدانند و توصیه‌ای دیگر به جناح‌های داخلی مبنی بر اینکه انقلاب را فدای اختلافات سلیقه‌ای نکنند. این اجلاس که سالانه دوبار در شهریورماه و اسفندماه برگزار می‌شود، طبق روال میهمانان ویژه خود را هم داشت که این بار حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به این اجلاس دعوت شده بودند تا گزارشی از وضعیت داخلی کشور و گسترش بیداری اسلامی در منطقه ارائه دهند. آیت‌الله مهدوی کنی که در اجلاسیه قبلی نیز بر صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری نشسته بود در عین طرح مبحثی درباره ولایت فقیه و اهمیت مجلس خبرگان، نقبی به مبحث «مراتب وحدت» زد که آیت‌الله مصباح یزدی اخیرا در اجلاس جبهه پایداری طرح کرده بود. آیت‌الله مهدوی کنی با طرح مسائل انتخاباتی تعریفی غیرفلسفی از وحدت ارائه کرد و گفت: گاهی احساس می‌شود که برخی از گروه‌ها نمی‌خواهند وحدت را پیدا کنند. البته مقصود من از وحدت، وحدت فلسفی نیست. چنانچه برخی می‌گویند وحدت واقعی وجود ندارد. بله وحدت بین من و شما ممکن است امکان نداشته باشد. آن وحدتی که مدنظر ماست یک نوع ائتلاف در مشترکات است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه«امام (ره) به پیوند معنویت و سیاست تاکید داشت و اینکه نباید این دو را از هم جدا کرد» افزود: این حرف که در دنیای امروز می‌گویند دین و سیاست باید از هم جدا باشد، در دیدگاه امام(ره) قابل‌قبول نبود، اگر بخواهیم انقلاب باقی بماند، این دو باید در کنار هم باشند و اینکه تفکیک دین و سیاست و تفکیک روحانیت از سیاست را مطرح کنند با این هدف جور در نمی‌آید.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با ذکر خاطراتی اهمیت این مجلس را بازتعریف کرد و افزود: بعد از گذشت 10 سال که امام از دنیا رفتند، من که برای معالجه به خارج از کشور رفته بودم به یاد دارم زمانی که خبر فوت امام منتشر شد خبرنگاران خارجی با عجله به دفاتر هواپیمایی می‌رفتند تا به ایران بیایند چون پیش‌بینی می‌کردند اوضاع ایران به هم بریزد اما در آن روز، که روز تشکیل مجلس خبرگان بود و خبر رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد، خبرنگاران خارجی از آمدنشان به ایران منصرف شدند. وی با بیان اینکه «خود مقام معظم رهبری نیز این ادعا را ندارند که در کارشان اشکالی نیست» تصریح کرد: واقع امر این است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول سال‌های گذشته رهبری داهیانه‌ای داشته‌اند و 22 سال است این نظام را با تمام مشکلاتی که بر سر راه آن است حفظ کرده‌اند که این کار ساده‌ای نیست و با تمام مخالفت‌های داخلی و خارجی شاهد رهبری داهیانه ایشان بوده‌ایم.

آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه و با تاکید بر اینکه «ملت‌های مسلمان باید بیدار باشند تا مبادا دشمنان، انقلاب آنان را مصادره کنند» گفت: باید بدانیم اگر دشمن را از در بیرون کنیم از پنجره وارد می‌شود. وقتی به آمریکا بگوییم مرگ، آنها قهر نمی‌کنند ولی وقتی به ما چیزی بگویند زود قهر می‌کنیم. این در حالی است که سیاستمداران دنیا قهر نمی‌کنند و به‌دنبال کار خود می‌روند. ما باید از امام (ره) یاد بگیریم. طبق برخوردهایی که از امام (ره) می‌شد ایشان هیچ وقت قهر نمی‌کرد. مهدوی‌کنی تاکید کرد: ما در امور هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم ولی انقلاب ما خودبه‌خود صادر شده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری سپس به موضوع انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: البته من نمی‌خواهم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند در این‌جا وارد جزئیات شوم اما به‌عنوان جایگاه خبرگان که جایگاه پدری دارد می‌خواهم توصیه‌ای داشته باشم و آن این است که به خاطر سلیقه‌های گروهی و فردی نباید این صفا و صمیمیتی که انقلاب برای ما آورده است را از بین ببریم.

روایت وزیر اطلاعات از ائتلاف جریان فتنه و جریان انحرافی

وزیر اطلاعات که به‌عنوان مهمان ویژه در دهمین اجلاس مجلس خبرگان سخن می‌گفت، در سخنانی از ائتلافات علنی و عمدتاً مخفی جریان فتنه با جریان انحرافی برای مقابله با خط اصلی نظام و انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: البته وزارت اطلاعات از سطح بالای هوشیاری برخوردار است و نخواهد گذاشت این جریانات، انتخابات 12 اسفند (انتخابات مجلس شورای اسلامی) را به انحراف بکشانند.حیدر مصلحی افزود: این تحرکات با تلاش برای القای فصل‌الخطاب‌نبودن ولایت فقیه و تقسیم بندی فرامین رهبری به حکومتی و غیرحکومتی سیاست خود را دنبال می‌کند.مصلحی رویکرد منفعلانه این جریانات با مسئله بیداری اسلامی را از دیگر اهداف آنها دانست و گفت: از نگاه این جریان‌ها، به دست گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری و کرسی‌های مجلس شورای اسلامی تنها راه تغییر نظام است؛ مدتی است که با روش‌های گوناگون جذب مردم در حال شکل‏گیری است.مصلحی همچنین از تاکتیک مظلوم نمایی جریان اصلاحات پرده برداشت و از فریب برخی از افراد خودی در این مسئله ابراز تأسف کرد.

کد خبر 144967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز