گروه حوادث: دانشجوی کینه‌جویی که با حمله به همکلاسی‌اش در حوالی پل مدیریت او را به قتل رسانده بود با تایید حکم اعدامش در یک قدمی مجازات مرگ قرار گرفت.

حادثه

این جوان جنایتکار چندی پیش به اتهام قتل فجیع دختری به نام مهسا به‌صورت وی‍ژه در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به اعدام در ملأ عام محکوم شد. این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید و روز سه‌شنبه 8 شهریورماه از دادگاه به دایره اجرای احکام فرستاده شد تا مقدمات مجازات مرد قاتل فراهم شود.ظهر 15 تیرماه سال‌جاری مهسا به همراه یکی از دوستانش از دانشگاه خارج شد درحالی‌که نمی‌دانست دقایقی بعد قربانی نقشه شوم «کوشا» هم دانشگاهی و خواستگار کینه‌جویش خواهد شد. کوشا درحالی‌که نقاب به‌صورت داشت روی پل عابر جنب پل مدیریت ناگهان به سمت مهسا حمله کرد و دیوانه وار با چاقو دختر جوان را آماج ضربات مرگبار خود قرار داد.

کوشا پس از آنکه از مرگ مهسا مطمئن شد پا به فرار گذاشت اما چند قدم بیشتر نتوانست فرار کند و نهایتا از سوی شاهدان صحنه قتل دستگیر و تحویل پلیس شد. در بررسی‌های نخست دوست مهسا که شاهد ماجرا بود و او نیز از ضربات چاقوی کوشا بی‌بهره نمانده و مجروح شده بود، به ماموران گفت: روز حادثه وقتی من و مهسا از دانشگاه خارج شدیم و در حال عبور از پل عابر بودیم، متوجه شدیم جوان نقابداری ما را تعقیب می‌کند. او ناگهان دست مهسا را گرفت و درحالی‌که وی را به سمت ستون آهنی پل هل می‌داد، با چاقو به بدنش ضربه زد. من که به‌شدت ترسیده بودم با کیفم ضربه‌ای به او زدم که ناگهان نقابش کنار رفت ودر آن لحظه چهره کوشا هم دانشگاهی‌مان را دیدم؛ همان جوانی که چند بار به مهسا پیشنهاد دوستی داده و از او جواب رد شنیده بود. با داد و فریاد مردم را خبر کردم اما کسی از ترس جرات نمی‌کرد نزدیک شود. در همین هنگام کوشا خواست مرا به کنار هل بدهد که چاقویش به دستم خورد و زخمی شدم. پس از آن، درحالی‌که پیکر خون‌آلود دوستم روی زمین افتاده بود، کوشا از محل فرار کرد اما دقایقی بعد توسط مردم دستگیر شد.

وی افزود: من بارها شنیده بودم که کوشا به مهسا ابراز علاقه می‌کرد اما دوست من همیشه به او جواب منفی می‌داد. حتی کوشا یک بار هم از من خواست برای این دوستی وساطت کنم اما من به او گفتم فکر مهسا را از ذهنش بیرون کند چون مهسا بعد از تحصیلات قصد دارد از ایران خارج ‌شود تا اینکه این اتفاق تلخ افتاد. با توجه به جنجالی بودن حادثه، پس از صدور کیفرخواست پرونده به شعبه71 دادگاه کیفری فرستاده شد و عامل جنایت پل مدیریت به شکل ویژه و فوق‌العاده پای میز محاکمه رفت.

وی به قضات گفت: 4سال بود که به مهسا هم دانشگاهی‌ام علاقه داشتم و نمی‌توانستم فکر او را از ذهنم خارج کنم. به او پیشنهاد دوستی و ازدواج دادم و هر بار با جواب منفی از سوی وی روبه‌رو شدم. پس از آن کینه عجیبی به جانم افتاد و فکر انتقام به سرم زد. آن روز نقاب به‌صورت زدم و با چاقو به سمت دختر مورد علاقه‌ام حمله‌ور شدم تا انتقامم را بگیرم.وکیل خانواده قربانی در جلسه دادگاه خواستار اعدام متهم شد و در پایان جلسه قضات به شور نشستند و کوشا را به اعدام در ملأعام محکوم کردند.بنا‌به گزارش خبرنگار همشهری، هفته گذشته این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و به‌زودی در حل وقوع جنایت اجرا می‌شود.

کد خبر 144561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز