چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استیو جابز مدیر اجرایی ارشد اپل که به عنوان یک چهره محبوب مطرح بود از سرپرستی این شرکت کناره‌گیری کرده است.

steve-jobs.

به گزارش برنا به نقل از یاهو نیوز، روز 5 شنبه هفته گذشته استیو جابز مدیر اجرایی ارشد اپل با انتشار نامه‌ای رسما بازنشستگی خود را اعلام و تیم کوک را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

more

 سقوط سهام اپل در پی استعفای استیو جابز

جابز 56 ساله سال‌هاست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و در ماه‌های اخیر حضور وی در اپل به صورت دایمی نبود و اکنون جابز تصمیم گرفت از تمامی مسئولیت‌های خود کناره گیری کند.

more

 استیو جابز استعفا داد

در اینجا چند نکته جالب در مورد استیو جابز و شرکت اپل را بازگو می‌کنیم:

  • کوچک‌ترین افت قیمت سهام شرکت اپل بعد از استعفای جابز

خبر بازنشستگی استیوجابز مدیر ارشد اپل، به عنوان بدترین خبری بود که در سال‌های اخیر از شرکت اپل به بیرون درز کرد. اهمیت خبر تا آن‌جایی بود که تمامی کارشناسان اقتصادی و اهالی وال استریت برای این‌که مطمئن شوند برای سهام این شرکت اتفاقی نمی‌افتد، حتی پلک هم نزدند.

اما با وجود جو رسانه‌ای که در مورد این شرکت وجود داشت اکثر کارشناسان بورس پیشنهاد خرید سهام این شرکت را با ارزش هر سهم 497 دلار به مشتریان خود می‌دادند و به این ترتیب جابه‌جایی مدیریت و استعفای چهره محبوب اپل نتوانست کوچک‌ترین تاثیری در کاهش بهای سهام این شرکت داشته باشد.

  • دارایی‌های جابز در والت دیزنی 2 برابر دارایی‌هایش در اپل است

استیو جابز هم اکنون 7.4 درصد از سهام شرکت مشهور والت دیزنی را در اختیار دارد. مشارکت جابز در این شرکت با داشتن 138 میلیون سهم، ارزش دارایی‌ او را به 4.5 میلیارد دلار رسانده است. این در حالی است سهم مدیر ارشد اپل در این شرکت در حدود 0.5 درصد و ارزش دارایی او در اپل در حدود 2.1 میلیارد دلار گزارش شده است.

به این ترتیب جابز با مالکیت این مقدار از سهام حتی جزء 20 سهام دار برتر اپل هم به حساب نمی‌آید اما در والت دیزنی استیو جابز صاحب بیشترین سهام است.

  • از این شرکت تقریبا هر روز شکایت می‌شود

وقتی یک شرکت موفق شود بیشترین سهم بازار محصولات رایانه‌ای را از آن خود کند و در نخستین روزهای معرفی محصولات جدید خود میلیون‌ها دستگاه از آن را به فروش برساند، طبیعی به نظر می‌رسد که هر کسی وسوسه شود تا خود را در سود این شرکت سهیم کند. تقریبا هر روز در سراسر جهان یک پرونده علیه اپل که اغلب آن‌ها به نقض حق امتیاز اختراع مربوط می‌شود، تشکیل شده و افرادی خود را مالک اصلی طراحی محصولات این شرکت می‌دانند.

  • اپل در 9 سال اخیر در هیچ‌کدام از 3 ماهه‌های سال مالی‌اش ضرر نکرده است

بر اساس آمار فکت‌ست، با محاسبه آمار سود و زیان شرکت اپل که به صورت فصلی بررسی شده، این شرکت توانسته در 35 فصل متوالی سود نصیب مالکان خود کند.

  • استیو جابز از نزدیک به 300 حق انحصاری اختراع نگهداری می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز استیو جابز از 313 اختراع نگهداری می‌کند که از این تعداد 9 تای آن‌ها متعلق به بیل گیتس مدیر مایکروسافت و در حدود 12 تا متعلق به سرگی برین از گوگل و لری پیج است.

کد خبر 144512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز