همشهری آنلاین: گروه‌های طرفدار حفاظت از محیط زیست می‌گویند رهبرانی که در کنفرانس آینده توسعه سازمان ملل حضور می‌یابند باید به دسترسی جهانی به آب آشامیدنی پاک تا سال 2030 متعهد شوند.

water

به گزارش خبرگزاری فرانسه رهبران بین‌المللی قرار است در ماه ژوئن سال آینده در برزیل در کنفرانس توسعه پایدار ریو+20 که سازمان ملل برگزار می‌کند، گرد هم آیند و هفت گروه زیست‌محیطی پیشگام می‌گویند دسترسی به آب باید در صدر مباحثات آنها قرار گیرد.

طرفداران محیط زیست در "بیانیه استکهلم" که در پایتخت سوئد انتشار یافت از رهبران جهان خواستند تا در مورد "فراهم‌آوری جهانی آب آشامیدنی ایمن، بهداشت محیطی مناسب و سرویس‌های مدرن انرژی" متعهد شوند.

این اتحادیه گروه‌های زیست‌محیطی که هم شامل گروه‌های بین‌المللی و هم گروه‌های سوئدی می‌شود، خواستار کاهش 20 درصدی آلودگی آب در سراسر جهان، مصرف کارآمدتر آب در کشاورزی و بخش‌های انرژی، و افزایش مصرف دوباره منابع آبی شده است.

رئیس بخش آب سازمان ملل، عادل ظفر در حاشیه کنفرانس استکهلم گفت: "اجلاس ریو+20 فرصتی بزرگ برای بازبینی چگونگی به دست آمدن و مدیریت کردن آب، انرژی و غذا بوسیله جامعه انسانی است."

کد خبر 144431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز