چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: بحث اسلام منهای روحانیت خطر بزرگی است که امروز ما را تهدید می‌کند.

ghalibaf

محمدباقر قالیباف در نهمین گردهمایی ائمه جماعات شهرداری تهران در مراسم افطاری که در سالن ایران زمین برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: ‌امروز بزرگ‌ترین خطر آن است که اینگونه القا کنند که روحانیت به‌عنوان نماد و قدرت اسلام نمی‌تواند جامعه را اداره کند و این فکر نادرست را به جامعه تزریق کنند و اگر موفق شوند دشمنان داخلی و خارجی انقلاب به اهداف خود می‌رسند. وی با اعلام اینکه رابطه روحانیت با نظام تنها رابطه‌ای فردی نیست و رابطه حاکمیت اسلام با شرع و فقه است، ‌افزود: ‌به تعبیر امام راحل(ره)، ‌روحانی یعنی اسلام و قدرت اسلام از حنجره روحانیت خارج می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ خطر بزرگی که امروز ما را تهدید می‌کند بحث اسلام منهای روحانیت است که به‌طور جدی در کشور مطرح شده و در عمل روی این موضوع تبلیغ می‌شود. شهردار تهران افزود: مهم آن است که ما امروز فقط نیازمند روش استدلالی و اثباتی نیستیم و جامعه ما علاوه بر اینکه به فکر و اندیشه نیاز دارد اما به‌دلیل آنکه اسلام در مسند قدرت است، نیازمند بخش ثبوتی نیز هستیم و تحقق آن از وظایف قطعی ماست و چه بسا اگر اندیشه‌ها و فکر ناب اسلامی را در زندگی مردم ساری و جاری نسازیم به آن فکر و اندیشه نیز صدمه وارد می‌شود. شهردار تهران با بیان اینکه مجاهد واقعی کسی است که دغدغه اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را داشته باشد، ‌ خاطرنشان کرد: شعارهایی مانند اسلام منهای روحانیت، اینکه اسلام در مسند قدرت پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی نیست و اینکه دین امری شخصی است و اجتماعی نیست و در عصر غیبت، ‌اسلام نمی‌تواند حکومت را اداره کند خطرهای بزرگی است و نباید اجازه دهیم که اینها در جامعه تسری یابد.

وی اظهار کرد: امیدواریم خداوند در این ماه به ما توفیق بندگی و اطاعت بدهد و بتوانیم راه امام(ره) و شهدا را تحت ولایت مقام معظم رهبری ادامه دهیم.همچنین در این گردهمایی، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی مشاور شهردار تهران در امور دینی با اشاره به اهمیت روحانیت و نقش آن در مبارزه با ظلم از صدر اسلام تا‌کنون گفت: علما و روحانیت همواره توانسته‌اند در برابر شکل‌های مختلف ظلم در هر دوره‌ای بایستند. خدا را شاکریم که در عصری زندگی می‌کنیم که حاکمیت ولایت فقیه در آن وجود دارد و در این دوره قطعا وظیفه ما سنگین‌تر نیز هست. وی افزود: امروز نسبت به چند سال قبل تحول عظیمی در امور مساجد شهرداری ایجاد شده است و 250 روحانی با وظایف و برنامه‌های مختلف در شهرداری حضور دارند که این امر تا‌کنون بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 143991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز