همشهری آنلاین: تیم‌های بوندس‌لیگایی در ۹ دیدار هفته سوم در مجموع ۳۳ بار دروازه حریفان را گشودند. بایرن مونیخ، وردربرمن و مونشن‌گلادباخ سنگین‌ترین شکست‌ها را بر رقیبان خود تحمیل کردند. در پایان، آخرین تیم فصل قبل، در صدر جدول قرار گرفت.

marin

بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۴ - وولفسبورگ 1

هفته سوم شامگاه جمعه (۱۹اوت/ 28 مرداد) با مصاف بوروسیا مونشن‌گلادباخ، آخرین تیم جدول در فصل گذشته، و وولفسبورگ در گلادباخ آغاز شد؛ دیداری که میزبان فاتح آن بود. مارکو رویس با زدن دو گل از موفق‌ترین‌های گلادباخ در این بازی بود. دمس، پنالتی‌زن مطمئن این تیم، گل دوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تک‌گل "گرگ‌ها" را هم ماکوتو هاسِبه ژاپنی در دقیقه ۱۳ به ثمر رساند. گلادباخ با این موفقیت به صدر جدول رسید.

وردربرمن ۵ - فرایبورگ ۳

به گزارش دویچه‌وله، پرگل‌ترین دیدار هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان را وردربرمن و فرایبورگ برگزار کردند. ستاره فرایبورگ در این مصاف پرهیجان دمبا سیسه بود که دو گل برای تیم مهمان به ثمر رساند. پیزارو هم که از ابتدا در ترکیب برمن قرار گرفته بود، با زدن گل دوم تیمش از توماس شاف سرمربی تشکر کرد. این دومین پیروزی برمن است. این تیم هفته دوم را با شکست به پایان برد. فرایبورگ هم تا این‌جا تنها یک امتیاز اندوخته است.

بایرن مونیخ ۵ - هامبورگ 0

قاطع‌ترین پیروزی هفته را اما بایرن مونیخ رقم زد. شاگردان یوپ هاینکس که در روزهای اخیر با پیروزی بر بازل سوئیس نیمی از راه صعود به لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا (۲۰۱۲-۲۰۱۱) را پیموده‌اند، در سومین بازی فصل، هامبورگ مهمان را با ۵ گل در هم کوبیدند. فان‌بویتن در دقیقه ۱۳ روند شکست شاگردان اونینگ را آغاز کرد. پس از او هم ریبری و روبن، در نیمه نخست و گومز و اولیچ در نیمه دوم باقی گل‌های میزبان را زدند.

دورتموند ۲ - نورنبرگ 0

مدافع عنوان قهرمانی هم در هفته سوم موفق بود. دورتموند که هفته گذشته از هوفن‌هایم، "گربه سیاه" خود شکست خورده بود، نورنبرگ، مهمان این هفته را با دو گل از پیش رو برداشت. لواندوفسکی و گروس‌کرویتس، دو ستاره جوان بوندس‌لیگا، گلزنان میزبان در این دیدار بودند. نورنبرگ به جز پیروزی هفته نخست در برابر هرتا برلین، دو بازی دیگر فصل جدید را با شکست به پایان برده است. دورتموند هفته آینده به خانه لورکوزن می‌رود.

آگسبورگ 0 - هوفن‌هایم ۲

آبی‌پوشان هوفن‌هایم یکی از مهمانان پیروز روز دوم از هفته سوم بودند. آگسبورگ تیمی بود که با دو گل در برابر شاگردان استانیسلاوسکی متوقف شد. رایان بابِل هلندی در دقیقه پنجم گل نخست مهمان را به ثمر رساند. صالحوویچ اهل بوسنی و هرزگوین هم ۷۰ دقیقه بعد از روی نقطه پنالتی کار را بر حریف تمام کرد. آگسبورگی‌ها نیز در دقیقه ۵۹ صاحب یک پنالتی شدند، اما توم اشتارکه، دروازه‌بان هوفن‌هایم، آن را مهار کرد.

اشتوتگارت 0 - بایر لورکوزن 1

دومین مهمان موفق هفته سوم بایر لورکوزن بود که اشتوتگارت را با حداقل گل ممکن شکست داد. پای اشتفان کیسلینگ سرانجام در یک دیدار خارج از خانه به گل باز شد (دقیقه ۲۸)؛ گلی که ۳ امتیاز شیرین برای شاگردان روبین دوت به ارمغان آورد. اشتوتگارت علیرغم تلاش فراوان، در ادامه موفق به جبران نتیجه نشد. خالد بولاهروتس، مدافع هلندی این تیم هم در ثانیه‌های پایانی دیدار با کارت زرد دوم داور از زمین اخراج شد.

کلن 1 - کایزرزلاترن 1

آخرین دیدار شنبه را هم تیم‌های کلن و کایزرزلاترن در کلن برگزار کردند. سهم هر دو تیم از این بازی یک گل بود. کایزرزلاترن با این امتیاز و با احتساب امتیاز پیروزی‌های دو هفته نخست ۷ امتیازی شد و به صدر جدول رقابت‌ها رسید. شاگردان مارکو کورتس (کایزرزلاترن) در کنار هانوفر تنها تیم بوندس‌لیگایی هستند که تا پایان هفته‌ سوم شکست نخورده‌اند. کلن با یک امتیاز و بدترین تفاضل گل در آخرین مکان جدول قرار دارد.

ماینتس ۲ - شالکه ۴

در نخستین بازی روز یکشنبه (۲۱ اوت/ ۳۰ مرداد) شالکه به خانه ماینتس رفت. میزبان در ۱۲ دقیقه آغازین ۲ گل به ثمر رساند و تا پایان نیمه با فاصله‌ زیاد تیم برتر میدان باقی ماند. رالف رانگنیک، سرمربی شالکه، فارفان و دراکسلر را از ابتدای ۴۵ دقیقه دوم به زمین فرستاد؛ نتیجه: شالکه با بازی‌سازی و فرارهای این دو، باخت دو بر صفر را به پیروزی ۴ بر ۲ تبدیل کرد. هونتلار، هوئِدس، ماتیپ و فوکس، گلزنان مهمان بودند.

هانوفر 1 - هرتا برلین 1

این هفته بوندس‌لیگا با دیدار هرتا برلین در خانه هانوفر به پایان رسید. گل نخست را پینتو در دقیقه ۳۳ برای میزبان زد. در حالی که برتری نسبی هانوفر پایتخت‌نشینان را در آستانه دومین شکست فصل قرار داده بود، لازوگا از هرتا چهارمین توپی که به پایش برخورد کرد را وارد دروازه حریف کرد. گل دوم هانوفر در دقایق پایانی هم به اشتباه آفساید اعلام شد تا هیچ تیمی در این فصل از ۳ دیدار اول خود صاحب ۳ پیروزی نشود.

 

کد خبر 143820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز