دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته‌ نخست دیدارهای بوندس‌لیگای آلمان در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ شامگاه جمعه (5 اوت/ 14 مرداد) آغاز و یکشنبه (۷ اوت/ ۱۶ مرداد) به پایان رسید.

bundes leaga

شروع پر سر و صدای قهرمان

فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بوندس‌لیگا با تک‌دیدار جمعه‌شب بوروسیا دورتموند و هامبورگ در دورتموند آغاز شد. مدافع عنوان قهرمانی هم‌چون فصل پیش خوش درخشید و مهمان خود را با نتیجه‌ ۳ بر 1 بدرقه کرد. بوروسیا دورتموند در این فصل با فروش ۵۳ هزار بلیت دائم فصل، رکورد تازه‌ای در تاریخ باشگاه و تاریخ نیم‌قرنی بوندس‌لیگا به پا کرده است. شاگردان یورگن کلوپ از امیدهای قهرمانی فصل تازه به شمار می‌روند.

حمله‌ «گرگ‌ها» به خانه‌ کلنی‌ها

عصر شنبه هم‌، چون همیشه ۶ دیدار انجام شد. ولفسبورگ با هدایت ماگات، میزبان خود کلن را با ۳ گل در هم کوبید. شاگردان استوله سولباکن یکی از دو میزبانی بودند که تا پایان روز دوم این هفته شکست خوردند. نخستین حضور ناموفق سرمربی دانمارکی کلن در کنار تغییر کاپیتان تیم - از پودولسکی به ژرومل - موضوع مهم‌ترین انتقادها به عملکرد او خواهند بود. نوواکویچ از کلن هم تنها اخراجی هفته اول بوندس‌لیگا بود.

وردربرمن از سد کایزرزلاترن گذشت

نام وردربرمن هم در فهرست میزبانان موفق هفته‌ اول از فصل جدید جای گرفت. شاگردان توماس شاف با ارائه‌ فوتبالی حساب‌شده، کایزرزلاترن را با ۲ گل از پیش رو برداشتند تا تلخی‌های فصل پیشین را با شیرینی این پیروزی بیشتر فراموش کنند. مارکوس روزنبرگ سوئدی که فصل گذشته به صورت قرضی در اختیار ریسینگ سانتاندر اسپانیا قرار گرفته بود، با زدن هر دو گل این دیدار جای خود در نوک پیکان حمله‌ برمن را فعلا محکم کرد.

فوتبال

گام محکم شگفت‌آفرین فصل قبل

هانوفر نخستین دیدار را با پیروزی ۲ بر 1 بر مهمان خود هوفن‌هایم به پایان رساند تا نشان دهد مقام چهارم فصل پیش به کمک بخت و اقبال به‌دست نیامده است. شاگردان میرکو اسلومکا در دقایق ۱۵ و ۳۰ توپ را از خط دروازه‌ هوفن‌هایم گذراندند. تک‌گل شاگردان هولگر استانیسلاوسکی هم مانند گل دوم میزبان از روی نقطه‌ پنالتی (دقیقه‌ ۱۸) به ثمر رسید.
شالکه خیال برخاستن ندارد

اشتوتگارت در نخستین دیدار فصل، مهمان خود شالکه را با ۳ گل در هم کوبید. شالکه که در فصل پیش به زحمت در دسته‌ برتر باقی ماند، هم‌چنان به سقوط ادامه می‌دهد. پیروزی اشتوتگارت در نخستین دیدار خانگی می‌تواند نویدی بر نمایش‌های بهتر این تیم در خانه باشد. ۸ دیدار خانگی اشتوتگارت در فصل گذشته با شکست به پایان رسیده بودند. این موفقیتی برای برونو لابادیا و شکستی برای رالف رانگنیک، مربیان تازه‌ دو تیم است.

'پینگ پنگ' تازه‌وارد

به گزارش دویچه‌وله،‌ روز دوم از هفته‌ اول فصل تازه‌ لیگ برتر آلمان یک تساوی هم در بر داشت. پاپیس دمبا سیسه سنگالی که فصل پیش رکورد گلزن‌ترین آفریقایی تاریخ بوندس‌لیگا را از آن خود کرد، نخستین گل این فصلش را به آوگسبورگ تازه‌وارد زد. سیسه با این حساب رکورد دیگری ثبت کرد: گلزن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه فرایبورگ. آوگسبورگ نیز با جبران دو گل میزبان پس از هر بار برتری، آمادگی خود را به رخ حریفان کشید.

دومین تازه‌وارد هم مساوی کرد

آخرین دیدار شنبه (۱۵ مرداد) را هم هرتا برلین و نورنبرگ در برلین برگزار کردند؛ مصاف نه‌چندان جذابی که در پایان یک بر صفر به سود مهمان به پایان رسید. هرتای پایتخت که این فصل به دسته‌ برتر بازگشته، در کنار کلن، دومین میزبانی لقب گرفت که نخستین دیدار خود را با شکست به پایان برد.

ماینتس-لورکوزن: کلکسیون اشتباهات یک نایب‌قهرمان

در نخستین دیدار عصر یکشنبه تیم‌های ماینتس و بایر لورکوزن در خانه ماینتس به دیدار هم رفتند؛ مصافی که با موفقیت میزبان به پایان رسید. لورکوزن که فصل پیش با ۳۶ امتیاز خارج از خانه، بهترین تیم بوندس‌لیگا در خانه حریف بود، گل اول را از روی پاس دروازه‌بان خودی به مهاجم حریف و گل دوم را از مدافع خودی دریافت کرد. این اولین حضور روبین دوت روی نیمکت لورکوزن بود. ماینتس در ۷ دیدار اول فصل پیش هم پیروز شده بود.

شکست رکورددار قهرمانی از قعرنشین فصل پیش

آخرین دیدار هفته‌ اول هم با تک‌گل بوروسیا مونشن‌گلادباخ در قلعه بایرن مونیخ به پایان رسید؛ گلی که حاصل ناهماهنگی ژروم بوآتنگ و مانوئل نویر، مدافع و دروازه‌بان تازه‌وارد این تیم بود. توپ‌هایی که از میان موقعیت‌های بی‌شمار بایرن مونیخ به مقابل دروازه‌ مهمان رسیدند هم با نمایش تحسین‌برانگیز تِر شتِگن، دروازه‌بان حریف دفع شدند. این دومین پیروزی گلادباخ بر بایرن در مونیخ در تاریخ بوندس‌لیگاست.

کد خبر 142539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز