همشهری آنلاین: دومین هفته از مسابقات فوتبال باشگاهی آلمان در لیگ برتر عصر شنبه (۲۲ مرداد) با انجام ۷ دیدار آغاز شد.

بوندس لیگا

شالکه پنج - کلن یک

پرگل‌ترین دیدار هفته دوم تا پایان روز شنبه را کلن و شالکه برگزار کردند. در این دیدار نخست کلن مهمان با گل دقیقه‌ ۱۲ پودولسکی پیش افتاد، اما در ادامه میزبان با فشار بی‌امان ۵ گل به ثمر رساند. ستاره شالکه در این دیدار کلاس‌یان هونتلار هلندی بود که با ۳ گل در یک بازی بوندس‌لیگایی، رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد. کلن که هفته پیش هم با ۳ گل به وولفسبورگ باخته بود، با این حساب به قعر جدول سقوط کرد.

هوفن‌هایم یک - دورتموند صفر

به گزارش دویچه‌وله، تیم هوفن‌هایم فصل گذشته تنها تیمی بود که در دو بازی رفت و برگشت به دورتموند قهرمان نباخت. این تیم موفق شد در دیدار شنبه هم این روند را حفظ کند. مدافعین عنوان قهرمانی که فصل جاری را با پیروزی ۳ بر 1 بر هامبورگ آغاز کرده بودند، همانند دیدار برگشت فصل گذشته با یک گل برابر هوفن‌هایم میزبان زانو زدند. اگر بازی دیگر این دو تیم در فصل جاری به تساوی یک بر یک کشیده شود، نتایج شبیه فصل گذشته خواهند بود.

وولفسبورگ صفر - بایرن مونیخ یک

پرافتخارترین تیم آلمان بازی دوم فصل را با پیروزی حداقلی به پایان برد: در ابتدا وولفسبورگ گل برتری را زد که به اشتباه آفساید اعلام شد. در ادامه و به‌ویژه در نیمه دوم، تسلط شاگردان یوپ هاینکس بر توپ و میدان در ثانیه‌های پایانی نتیجه داد و بایرن مونیخ توسط لوئیس گوستاوو به گل رسید. وولفسبورگ در دیدار اول، کلن را با ۳ گل در هم کوبیده بود. این موفقیت شاید بتواند وضعیت نابسامان مونیخ را کمی بهبود ببخشد.

فرایبورگ یک - ماینتس دو

یکی دیگر از دیدارهای عصر شنبه (۲۲ مرداد) را ماینتس در خانه فراییورگ برگزار کرد. در این بازی مهمان با حساب ۲ بر 1 پیروز و صدرنشین جدول شد. شاگردان توماس توخل ۷ دیدار نخست فصل پیش را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند و در آستانه ثبت رکورد ۸ پیروزی در ۸ دیدار نخست لیگ برتر آلمان قرار گرفتند؛ رکوردی که البته بر پا نشد. فرایبورگ که از تیم‌های موفق فصل پیش بود، با رفتن مربی‌اش دوت، تا کنون کم‌فروغ بوده است.

هامبورگ دو - هرتا برلین دو

هرتای پایتخت که این فصل به دسته‌ برتر بازگشته سرانجام در جریان بازی موفق به گلزنی شد. شاگردان مارکوس بابل در دیدار آغازین فصل، یک بر صفر در خانه مغلوب نورنبرگ شدند. آندره میاتوویچ کروات، کاپیتان هرتا برلین، که با خطا روی مهاجم هامبورگ در دقیقه ۲۵ یک پنالتی و به تبع آن گل نخست را به شاگردان اونینگ تقدیم کرده بود، دو دقیقه مانده به پایان وقت‌های قانونی گلزنی کرد و تیمش را از شکست رهایی بخشید.

نورنبرگ یک - هانوفر دو

هانوفر هم‌چنان به موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد. شاگردان میرکو اسلومکا با گذشتن از سد نورنبرگ دومین پیروزی پیاپی خود در فصل جاری را رقم زدند و تا این‌جای کار به مکان دوم جدول رسیدند. ستاره هانوفر در این دیدار هم محمد عبدلاوئه‌ نروژی بود که با یک گل و به دست آوردن یک پنالتی، در همان نیمه نخست کار را بر شاگردان هکینگ دیتر تمام کرد. تک‌گل نورنبرگ هم در دقیقه ۵۶ توسط پکهارت به ثمر رسید.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - اشتوتگارت یک

آخرین بازی شنبه را هم بوروسیا مونشن‌گلادباخ و اشتوتگارت در مونشن‌گلادباخ برگزار کردند. این دیدار تقریبا پایاپای در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این مسابقه هم‌چنین تنها اخراجی هفته تا این‌جای کار را داشت. روئل براوئس، مدافع هلندی میزبان در دقیقه ۸۰ با کارت زرد دوم داور از زمین بیرون رفت. گل گلادباخ در دقیقه ۶۷ از روی نقطه پنالتی توسط دمس و گل مهمان ۴ دقیقه بعد توسط کاکاو به ثمر رسید.

 

کد خبر 143046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز