سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های هفته چهارم بوندس‌لیگا با صدرنشینی بایرن به پایان رسید.

bundesliga

کایزرزلاترن 0 - بایرن مونیخ ۳

بایرن با هدایت یوپ هاینکس همان مسیری را در پیش گرفته که بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند. این تیم در هفته چهارم به صدر جدول رسید و از قرار عزم خود را برای ماندن در این رده جزم کرده است. بایرن عصر شنبه (۶ شهریور) کایزرزلاترن را در خاک خود با ۳ گل به زمین زد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رقیبان در صدر نشست. گومز، بهترین گلزن فصل قبل، هر ۳ گل مونیخ (دو گل از روی نقطه پنالتی) را به ثمر رساند.

هوفن‌هایم 1 - وردربرمن ۲

یکی از شیرین‌ترین پیروزی‌های هفته چهارم را وردربرمن در خانه هوفن‌هایم به دست آورد. این موفقیت، شاگردان توماس شاف را نه امتیازی کرد. برمن و بایرن مونیخ تا این‌جای کار تنها تیم‌های ۹ امتیازی بوندس‌لیگا هستند. برمن به دلیل ۴ گل زده‌ کمتر نسبت به مونیخ در مکان دوم جدول قرار گرفته است. هوفن‌هایم در یکی از دو پیروزی فصل جاری خود، بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد.

هامبورگ ۳ - کلن ۴

پرگل‌ترین دیدار هفته چهارم تا پایان روز دوم را تیم‌های کلن و هامبورگ در هامبورگ برگزار کردند. مصاف‌های این دو تیم همواره پرگل بوده‌اند. در این بازی در مجموع ۷ گل به ثمر رسید که ۴ تای آن سهم مهمان بود. هامبورگ که هفته‌های بحرانی را سپری می‌کند با تنها یک امتیاز و تفاضل گل ۸- در کف جدول بوندس‌لیگاست. کلن در هفته چهارم در حالی پیروز شد که در ابتدای بازی با یک پنالتی اشتباه داور عقب افتاده بود.

فرایبورگ ۳ - وولفسبورگ 0

عصر شنبه هم‌چنین فرایبورگ موفق شد شاگردان فلیکس ماگات را با شکستی سنگین به خانه بفرستد. ماگات پیش از این دیدار امیدوار بود که تیمش بر میزبان غلبه کند، زیرا «وولفسبورگ همواره در فرایبورگ موفق بوده است». این آرزو نه تنها متحقق نشد بلکه شاگردان مارکوس زُرگ موفق شدند دو بار در نیمه اول و یک بار در نیمه دوم دروازه "گرگ‌ها" را باز کنند. این نخستین پیروزی فرایبورگ و سومین شکست وولفسبورگ در فصل جاری است.

نورنبرگ 1 - آوگسبورگ 0

آوگسبورگ در کنار هرتا برلین دومین تیم صعود کرده به دسته برتر در فصل جاری است که مانند تیم پایتخت‌نشین چندان موفق نبوده است. شاگردان یوس لوهوکای هلندی در هفته چهارم هم در حسرت نخستین پیروزی فصل ماندند. نورنبرگ، میزبان این دیدار، با تک‌گل دقیقه ۷۶ الکساندر اسواین، مهاجم ۲۱ ساله خود، به دومین پیروزی فصل رسید.

هرتا برلین 1 - اشتوتگارت 0

هرتا برلین سرانجام به نخستین پیروزی خود در فصل جاری رسید. این تیم در دیدار ‌آغازین هفته‌ چهارم (جمعه، ۲۶ اوت/ ۵ شهریور) مهمان خود اشتوتگارت را با تک‌گل رافائل در دقیقه‌ ۸۶ بدرقه کرد. هرتای پایتخت پیش از این دو تساوی و یک شکست به دست آورده بود. اشتوتگارت با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست پشت سر هرتا برلین (مکان دوازدهم) حرکت می‌کند.

بایر لورکوزن 0 - بوروسیا دورتموند 0

زیباترین بازی هفته را این دو تیم به نمایش گذاشتند؛ دیداری که تمام صحنه‌های هیجانی یک فوتبال به جز گل را در خود داشت. لورکوزن میزبان فشار بیشتری، به‌ویژه در نیمه‌ نخست وارد می‌کرد. دورتموند هم بارها موقعیت مسلم گلزنی داشت. ستاره میزبان در این دیدار دروازه‌بان، برنارد لنو بود که سد راه چند توپ خطرناک مهمان شد. کادلچ (لورکوزن) و گوتسه (دورتموند) در نیمه دوم با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند.

هانوفر 1 - ماینتس 1

نخستین دیدار یکشنبه را شاگردان توخل در هانوفر برگزار کردند. هانوفر در دقیقه دو بازی یک گل از آلاگویی، مهاجم ماینتس دریافت کرد. این تیم که در دو هفته گذشته ۵ بازی انجام داده، تا حدود یک ساعت بدون شادابی همیشگی به بازی ادامه داد. سرانجام همکاری راوش-عبدلاوئه، هم‌چون دیدار با سویا در جام یوفا، میزبان را به گل تساوی رساند. این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید و هانوفر صدرنشینی را فعلا از دست داد.

شالکه 1 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ 0

هفته چهارم بوندس‌لیگا با این دیدار پایان یافت. تک‌گل رائول اسپانیایی در دقیقه ۶۴ سومین پیروزی متوالی میزبان در لیگ برتر را رقم زد. این نخستین شکست گلادباخ در فصل جاری و هم‌چنین نخستین شکست این تیم در ۱۰ بازی رسمی متوالی پیشین به شمار می‌رود. این موفقیت، شاگردان رالف رانگنیک را به مکان دوم جدول بوندس‌لیگا رساند. بایرن مونیخ تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به شالکه، صدرنشین باقی می‌ماند.

 

کد خبر 144450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز