همشهری آنلاین: هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان عصر یکشنبه (۱۸ سپتامبر/ ۲۷ شهریور) پایان یافت. بازیکنان لیگ برتر در ۶ دیدار از ۹ بازی انجام‌شده با کارت قرمز داور جریمه شدند. بایرن مونیخ در پایان هفته صدرنشینی خود را تثبیت کرد.

bundesliga

فرایبورگ یک - اشتوتگارت دو

این نخستین دیدار هفته بود که شامگاه جمعه (۲۵ شهریور) برگزار شد. مارتین هارنیک از اشتوتگارت هر دو گل تیمش را به ثمر رساند. فرایبورگی‌ها هم ۵ دقیقه مانده به پایان زمان‌های قانونی توسط ستاره‌ سنگالی خود، دمبا سیسه یکی از گل‌های مهمان را جبران کردند. فرایبورگ فصل گذشته با هدایت روبین دوت خوش درخشید. شاید نتایج بد این تیم در فصل جاری پی‌آمد رفتن دوت باشد؛ سرمربی‌ای که حال سکاندار لورکوزن است.

نورنبرگ یک - وردربرمن یک

نخستین اخراجی این هفته و سریع‌ترین اخراجی فصل در این بازی مشخص شد: تیم ویزه، دروازه‌بان وردربرمن، در پی متوقف کردن مهاجم حریف. برمن که همواره در خانه‌ نورنبرگ برتر از میزبان بوده، در دقیقه‌ ۲۴ توسط مهمت اکیچی نخستین شانس گل خود را به گل تبدیل کرد. باران و تگرگ شدید می‌رفت تا بازی را به تعطیلی بکشاند. شرایط جوی اما مساعد شد تا انتظار نورنبرگ برای جبران نتیجه در همین مصاف (دقیقه ۶۲) به پایان رسید.

بایر لورکوزن یک - کلن چهار

یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای هفته‌ ششم را کلن در خانه لورکوزن، تنها بازنده آلمان در چمپیونزلیگ برگزار کرد. این مصاف با تحمیل بازی از سوی میزبان آغاز شد. همکاری پودولسکی-نوواکویچ اما یک بار در نیمه اول و یک بار هم در نیمه دوم ثمر داد. اما مشکل در خطوط پشتی لورکوزن بیش از این بود و مهمان موفق شد دو گل دیگر هم بزند. اخراج آندره شورله در پی تکلی خشن، تلخی‌های این دیدار را برای میزبان تکمیل کرد.

لوکاس پودولسکی

هوفن‌هایم سه - وولفسبورگ یک

وولفسبورگ این هفته هم ضعیف ظاهر شد. یکی از اتفاق‌های نسبتا نادر فوتبال اما این مسابقه را از دیگر دیدارها متمایز کرد: دروازه‌بان وولفسبورگ به دلیل درگیری لفظی با داور اخراج شد. از آن‌جا که ماگات هر سه تعویض خود را خرج کرده بود، هازبه ژاپنی دستکش به دست کرد و از خط میانی وولفسبورگ به دروازه رفت. گل آخر هوفن‌هایم هم پس از این اتفاق به ثمر رسید. تک‌گل "گرگ‌ها" را هم اشکان دژآگه (دقیقه ۶۵) به ثمر رساند.

هامبورگ صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک

این نتیجه بیش از همه برای میشائل اونینگ، سرمربی هامبورگ دردسرساز خواهد بود. این تیم از ۶ بازی تنها یک تساوی اندوخته و با تفاضل گل منفی یازده تنها تیم تک‌امتیازی فصل است. هواداران هامبورگ در دیدار عصر شنبه (۲۶ شهریور) به بازی تیمشان واکنش‌هایی داشتند که نشان می‌داد صبرشان از این قعرنشینی به سر آمده است. البته اشتباه داوری در ندیدن یک پنالتی به سود هامبورگ هم به شکل‌گیری این نتیجه تلخ کمک کرد.

هرتا برلین دو - آوگسبورگ دو

دیدار این دو تیم در ورزشگاه المپیک برلین انجام شد. ابتدا آوگسبورگ در دقیقه ۲۰ توسط هوزوگای ژاپنی به گل رسید. در ادامه برلین یک بار در نخستین گردش توپ در آغاز نیمه دوم و یک بار در دقیقه ۵۶ به گل رسید و پیش افتاد. در پی یک اشتباه این تیم اما بازی دوباره مساوی شد و تا انتها هم با همین نتیجه باقی ماند. سباستین لانگ‌کامپ، مدافع آوگسبورگ هم در دقیقه ۸۶ این بازی از زمین اخراج شد.

کایزرزلاترن سه - ماینتس یک

دربی ماینتس-کایزرزلاترن آخرین بازی شنبه بود که به نخستین پیروزی فصل میزبان انجامید. ماینتس در دقیقه ۱۵ توسط شوپو-موتینگ آلمانی-کامرونی به گل رسید. البته این برتری تنها ۹ دقیقه دوام داشت و لاترن موفق شد با درخشش سوکوتا-پاسو بازی را به تساوی بکشاند. شاگردان مارکو کورتس در بهترین بازی فصلشان دو بار دیگر هم (۵۴/ ششتِر و ۷۳/ تیفرت) گل زدند. ماینتس در این دیدار موفق نشد فشار لازم را بر میزبان وارد کند.

هانوفر دو - بوروسیا دورتموند یک

نتیجه این دیدار در ۱۲۰ ثانیه عوض شد: دورتموند در دقیقه ۶۳ (کاگاوا) از میزبان پیش افتاد. هانوفری‌ها یک توپ را به دیرک افقی زدند و اشتباه داوری در اعلام یک پنالتی به سود این تیم، بداقبالی‌ها را کامل کرد. شاگردان اسلومکا اما کرنری که در پی این اشتباه به دست آمده بود را به گل تبدیل کردند. دو دقیقه بعد هم گل پیروزی را زدند. با اخراج زوبیچ (هانوفر) در دقیقه ۹۰ رکورد ۶ اخراجی در یک هفته بوندس‌لیگا شکست.

شالکه صفر - بایرن مونیخ دو

در آخرین دیدار هفته بایرن مونیخ به خانه شالکه رفت. مهمان در سراسر این دیدار تیم قالب بر توپ و میدان بود و میزبان بی‌برنامه خود را با دو گل از پیش رو برداشت. مانوئل نویر، دروازه‌بان فصل قبل شالکه، این هفته مهمان هواداران پیشین خود بود. بایرن با این پیروزی صدرنشینی خود را مبتنی بر دو امتیاز اختلاف با وردربرمن کرد. مونیخی‌ها در پایان هفته پنجم تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر بودند.

 

کد خبر 146034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز