گروه حوادث: 2 سارق مسلح که به جرم سرقت از طلافروشی دستگیر و زندانی شده بودند، پس از آزادی از زندان، با همکاری یکی از دوستانشان به خانه یک زن مسافر دستبرد زده و سرانجام هنگام زورگیری به همراه عضو جدید باند دستگیر شدند.

حوادث

این دو نفر بار دیگر و این بار در شعبه 1156 دادگاه بعثت محاکمه و با حکم قاضی این شعبه دادگاه باید 18 ماه دیگر را هم پشت میله‌های زندان بگذرانند؛ با این تفاوت که همدست جدیدشان هم در این حکم با آنان شریک است.

نقشه سرقت از مسافر اروپا

ماجرا از آنجا آغاز شد که چندی پیش یک زن میانسال برای مسافرت به کشور انگلستان رفت و کلید خانه‌اش را به یکی از اقوامش سپرد. اما نمی‌دانست که پسر خانواده امانتدار، نقشه شومی در سر دارد. پس از رفتن زن میانسال پسر تبهکار با همدستی 2 نفر از دوستانش نقشه سرقت فامیلی را طراحی کرد. او با در اختیار داشتن کلید خانه وارد آنجا شد و دست به سرقت میلیون‌ها تومان پول و ارز و چند کارت اعتباری زد و هر سه سارق پس از اجرای نقشه به سرعت خانه را ترک کرده و فراری شدند. وقتی زن میانسال از مسافرت برگشت و با سرقت اموالش روبه‌روشد نزد پلیس رفت و به طرح شکایت پرداخت.

همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی دزدان پرونده، مرد جوانی به کلانتری 153شهرک ولیعصر مراجعه و از یک زورگیری شکایت کرد. وی که به‌شدت هراسان بود به ماموران گفت: در خیابان ایستاده بودم که ناگهان سرنشینان یک خودروی پراید به سمتم حمله کرده و با تهدید می‌خواستند پول‌های مرا سرقت کنند.

من از دستشان فرار کردم اما آنها کنار خیابان منتظر طعمه دیگری هستند. بلافاصله پس از اظهارات این مرد، ماموران خود را به محل رساندند و 3 سرنشین خودروی پراید را مورد بازرسی قرار دادند. از آنها 4عدد کارت اعتباری مربوط به کشور انگلستان، مقداری پول، شناسنامه، گذرنامه و دفترچه‌های بانکی پیدا کردند و هر سه بازداشت شدند.

طراح نقشه دزدی در بازجویی‌ها به سرقت از خانه یکی از بستگانش اعتراف کرد و گفت: حدود یک ماه پیش، یکی از بستگانمان به اروپا سفر کرد. او کلید خانه‌اش را به مادر و پدرم سپرد. بعد از رفتن او وسوسه شدم که با دردست داشتن کلید به خانه او بروم و اموالش را سرقت کنم.

وی ادامه داد: برای اجرای این نقشه با 2 نفر از دوستانم صحبت کردم. آنها سابقه دار هستند و بارها به زندان افتاده‌اند. وقتی گفتم کلید خانه مورد نظر را دارم پذیرفتند که با من همکاری ‌کنند. آن روز با در دست داشتن کلید به خانه زن مسافر رفتیم و در حدود یک میلیون تومان پول نقد، 50 یورو، دفترچه حساب و کارت‌های اعتباری او را به سرقت بردیم و بلافاصله از آنجا فراری شدیم. روزی که در دام پلیس گرفتار شدیم دوستانم می‌خواستند از جوانی زورگیری کنند که لورفتیم.

ماجرای سرقت از طلافروشی

پس از اعترافات اعضای این باند در بررسی‌ها مشخص شد که همدستان طراح باند، سابقه سرقت از طلافروشی را نیز داشته و پیش از این هم پشت میله‌های زندان بوده‌اند. براساس سوابق مندرج در پرونده 2 نفر از اعضای این باند به یک طلافروشی دستبرد زده و زمانی که طلافروش را تهدید کرده بودند نمی‌دانستند دوربین مداربسته چهره آنان را ثبت کرده است. آنها خیلی زود دستگیر شدند و به زندان افتادند. اما پس از آزادی، بار دیگر فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و در نقشه سرقت از مسافر اروپا با دوستشان همدست شدند.

پرونده این سه سارق در ادامه برای رسیدگی و صدور حکم به شعبه 1156 دادگاه بعثت فرستاده شد و قاضی گیوکی پس از محاکمه متهمان، آنها را به 6 ماه زندان و تحمل 40 ضربه شلاق محکوم کرد.

کد خبر 143786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز