گروه حوادث: راننده پراید وقتی دید سارقان در حال کشیدن زن جوان روی زمین هستند با سرعت به موتور آنها کوبید و با همکاری رهگذران موفق به دستگیری دزدان شد.

حادثه

 ساعت 9:30 یکی از آخرین روزهای مرداد، کسانی که در حال عبور از نزدیکی ایستگاه متروی صادقیه بودند با شنیدن صدای جیغ و فریادهای زن جوانی، متوجه صحنه عجیبی شدند. زن جوان در حالی فریاد می‌زد که بند کیفش را محکم گرفته بود و 2 جوان موتور سوار با کشیدن کیف، او را هم روی زمین می‌کشیدند. راننده یکی از خودروهای عبوری با دیدن این صحنه به تعقیب دزدان موتورسوار پرداخت. آنها بعد از پاره شدن بند کیف و سرقت آن، در حال فرار از محل بودند اما مرد راننده با سرعت زیاد خود را به آنها رساند و قسمت جلوی خودرو را به موتور دزدان کوبید. همین مسئله باعث شد موتورسیکلت دزدان واژگون شده و هر دوی آنها محکم با زمین برخورد کنند.

دیگر رهگذران با مشاهده اقدام راننده شجاع دست به کار شدند و به دزدان حمله کردند. آنها موفق شدند یکی از آنها را قبل از بلند شدن از روی زمین دستگیر کنند اما دیگری با پای پیاده فرار کرد. دزد فراری به طرف ایستگاه مترو دوید و با عجله از پله‌ها پایین رفت. مردم هم به تعقیب او ادامه دادند و ماجرا را به ماموران پلیس مستقر در ایستگاه مترو گزارش کردند. در همان هنگام طرح مهار شروع شد و ماموران با کمک مردم به جست‌وجو برای دستگیری دزد فراری پرداختند و طولی نکشید که توانستند او را دستگیر کنند. وقتی هر دو سارق موتورسوار به دام افتادند، مردم آنها را دراختیار ماموران پلیس قرار دادند و این در حالی بود که زن مالباخته به‌علت کشیده شدن روی آسفالت خیابان دچار جراحت سطحی شده بود.

این زن که از دستگیری دزدان خوشحال بود به محض مشاهده ماموران به آنها گفت: برای برداشت پول از حسابم به بانک رفته بودم و بعد از دریافت 2 میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد، این مبلغ را در کیف دستی‌ام گذاشتم و از بانک خارج شدم. اما ظاهرا 2 سارق موتورسوار مرا زیرنظر داشتند و هنوز چند قدم از بانک دورتر نرفته بودم که آنها به من حمله کردند و کیفم را دزدیدند اما مردم به آنها اجازه فرار ندادند.
با شکایت زن جوان، متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و در همان ابتدا مشخص شد که هر دوی آنها اعتیاد شدیدی به مصرف مخدر شیشه دارند. آنها که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره کیف قاپی و زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران اعتراف کردند.

متهمان مدعی شدند که طعمه‌هایشان را ابتدا در بانک‌ها و از بین کسانی که پول زیادی از حسابشان برداشت می‌کردند، شناسایی کرده و بعد از تعقیب آنها، در فرصتی مناسب به کیف‌قاپی یا زورگیری از این افراد دست زده و متواری می‌شدند. سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این خبر گفت: مالباختگانی که با این شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 144410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز