یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

ترجمه - مهرو الفت: راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که یک شخص می‌تواند در خانه‌اش عشق و احترام را بسازد و به‌وجود آورد اما گفتنی است که به انجام رساندن و عملی کردن این کار به وقت زیادی نیاز دارد و مدت زمانی طول می‌کشد تا بتوان عشق و محبت و احترام را در خانه برقرار کرد.

انجام این کار همچنین به صبر و شکیبایی زیادی نیاز دارد و باید با میل و رغبت و رضایت اعضای خانواده ایجاد شود و بستگی دارد که اعضای خانواده با میل و رغبت واقعی عملی ساختن این موضوع را در خانواده‌شان بپذیرند یا با آن مخالفت کنند.

برای شروع‌کردن به ساختن یک ارتباط خوب و درست در خانه‌تان، ابتدا باید از خودتان شروع کنید. برای خودتان وقت کافی اختصاص دهید تا دریابید که شما از چه جور شخصیتی برخوردار هستید و چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا یک ارتباط خوب برقرار شود. در مورد چگونگی واژه‌هایی که به کار می‌برید و کارهایی که می‌تواند روی اعضای خانواده‌تان مؤثر و تأثیرگذار باشد، فکر کنید. ممکن است شما در مورد یک موضوع، نظر یا پیشنهاد خاصی داشته باشید که اعضای خانواده‌تان با آن موافق نباشند و آن را نپذیرند. از نظر ذهنی و روانی موقعیتی را به‌وجود آورید که همیشه با افرادی از اعضای خانواده‌تان که با نظرات و پیشنهادهای منطقی و خوب دیگران به مخالفت می‌پردازند و ناسازگاری نشان می‌دهند، موافقت نکنید و گفته‌هایشان را نپذیرید.

برقراری عشق و دوستی را با گوش‌دادن به گفته‌ها و سخنان اعضای خانواده‌تان شروع کنید. همه ما در زندگی، مشکلات، نگرانی‌ها، ناراحتی‌ها و سؤالاتی داریم که می‌خواهیم همه آنها را از سر راه برداریم و برطرف‌سازیم. اکثر اوقات فقط در مورد خودتان و مشکلاتی که دارید، صحبت نکنید. سعی کنید کمتر حرف بزنید و بیشتر به حرف‌های دیگران گوش فرادهید زیرا اعضای خانواده شما اغلب نیاز دارند تا شخصی به صحبت‌هایشان گوش دهد.

وقتی شما در منزل‌تان مکالمه یا گفت‌وگویی داشتید که بدون وقفه و قطع‌کردن سخن شخص مقابل‌تان به صحبت‌هایش گوش دادید، به اعضای خانواده‌تان نشان خواهید داد که حتی با گوش‌دادن به سخنان آنها نیز می‌توانید به آنها کمک کنید و آنها متوجه خواهند شد که شما واقعا و از صمیم قلب‌تان می‌خواهید به آنها کمکی کرده باشید و نوع و طریقه آن اصلا مهم نیست.

از قدیم گفته‌اند خداوند به ما یک زبان و دو گوش عطا کرده است؛ پس ما در حقیقت باید در برابر 2 بار گوش کردن، یک بار سخن بگوییم و حرف بزنیم. نتیجه می‌گیریم که در مواقع بسیار حساس نیز می‌توانیم فقط با گوش دادن به گفته‌ها و درددل‌های دیگران و اعضای خانواده‌مان باری از دوش آنها برداریم و مشکلاتشان را حل کنیم و در غم، غصه و حتی شادی‌هایشان سهیم و شریک باشیم.

هنگامی که شما یک بحث، مناظره یا مشاجره با یکی از اعضای خانواده‌تان دارید، به یاد داشته باشید که ممکن است شما همیشه درست برخورد نکنید و همیشه حق با شما نیست. اجازه ندهید که غرور و تکبر شخصی‌تان شما را از داشتن یک ارتباط مستحکم، قوی و پایدار با اعضای خانواده‌تان محروم سازد. گاهی اوقات پذیرفته‌شدن حرف یا عمل شما توسط اعضای خانواده‌تان و همچنین برخوردکردن با احترام و تحسین‌کردن آنچه مورد میل و رغبت و رضایت شماست سبب می‌شود که مسیر اشتباهی را در پیش بگیرید و همینطور اشتباهاتتان را تکرار کنید. در این مواقع باید بدانید که اعضای خانواده‌تان به‌دلیل علاقه‌ای که به شما دارند با نظرات و حرف‌های اشتباهتان مخالفت و ناسازگاری نمی‌کنند و این کار به ضرر خود شماست و ممکن است در درازمدت و بارها تکرار‌شدن آن اشتباه، اعضای خانواده‌تان نیز متضرر شوند. زیر بار اشتباه شما رفتن هیچ‌گاه گام آسانی نیست؛ بنابراین سعی کنید که همیشه آرامش خودتان را حفظ کنید و هیچ‌گاه به‌دنبال درگیری و مشاجره با اعضای خانواده‌تان نباشید.

اگر شما خودتان را در حالی یافتید که در یک درگیری یا ناسازگاری با یکی از اعضای خانواده‌ مشغول به مشاجره با او هستید، مشاجره را ضد ‌او پیش نبرید و او را بر سر لج نیندازید زیرا انجام این کارها باعث به‌وجود آمدن کینه و دلخوری بین اعضای خانواده‌تان می‌شود و به مرور زمان و با تکرار شدن این کار، کینه و لجاجت به‌صورت همیشگی و دائمی در دل‌ها می‌ماند و زمانی می‌رسد که دیگر به‌هیچ عنوان و با هیچ روشی نمی‌توان آنها را ازبین برد. بحث و مشاجره‌کردن با یکدیگر نه برای شما و نه برای اشخاص دیگر از نظر سلامتی خوب نیست. انجام مکرر این بحث و درگیری‌ها در دراز مدت ممکن است به دست فراموشی سپرده نشود و مادام‌العمر در ‌اذهان بماند.

به‌وجود‌آمدن کینه، دشمنی و دلخوری بین اعضای خانواده کمک خواهد کرد که شما یک پیوند و ارتباط مستحکم‌تر و پابرجاتر و دوستی عمیق با اشخاص دیگر و غریبه‌ها برقرار کنید و دوستی‌ها و عشق و محبت بین اعضای خانواده‌تان از بین برود. اگر ورق برگشت و شما مجددا به آغوش خانواده برگشتید، افرادی که نمی‌توانند شما را مورد بخشش قرار دهند را بیابید و جست‌وجو کنید که دلیل آن چیست.

همه ما در زندگی مستعد انجام اشتباهاتی هستیم و انجام دادن این اشتباهات ما را شرمسار و خجالت‌زده می‌کند. سعی کنید به لحظه‌های شرمساری‌تان بخندید و آنها را کوچک و ناچیز به‌حساب آورید. طرز برخورد و رفتار و همچنین تمایل و خواسته شما یک مقوله مسری و واگیردار است که افرادی که می‌خواهند در اطراف شما باشند و همچنین اعضای خانواده‌تان نیز همان کارهایی که شما انجام می‌دهید را انجام می‌دهند. پس آسان‌تر است که به جای اخم‌کردن، لبخند بزنید. خندیدن به شما احساس بهتری خواهد داد و باعث می‌شود به‌خودتان عشق بورزید. زندگی‌تان را با جدی بودن و عصبانیت سپری نکنید. شما فقط یک‌بار به دنیا می‌آیید و فقط یک بار حق زندگی‌کردن دارید پس تا جایی که امکان دارد از زندگی‌تان لذت ببرید.

گاهی اوقات یافتن احترام درون یک خانواده می‌تواند بسیار پیچیده و بغرنج باشد. برای اینکه از سوی دیگران نسبت به ‌خودتان احترام ببینید لازم است که شما نیز به دیگران احترام بگذارید. هیچ‌گاه اقلام شخصی اعضای خانواده‌تان را بدون آنکه از آنها سؤال کنید، مورد استفاده قرار ندهید و بدون اجازه، آنها را برندارید و اگر به شما اجازه استفاده از آنها را دادند، تا آنجا که امکان دارد و می‌توانید از امانت آنها مراقبت کنید و آن را همان‌طور که قرض گرفته بودید، صحیح و سالم به صاحبش برگردانید. اگر یکی از اعضای خانواده‌تان از شما چیزی قرض گرفت و آن را خراب کرد، به یاد داشته باشید که اقلام و وسایلتان قابل تعویض و جایگزینی هستند اما اعضای خانواده قابل تعویض نیستند و جایگزین ندارند؛ پس باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که به‌خاطر یک چیز بی‌ارزش و قابل تعویض اعضای خانواده‌تان را دلخور و ناراحت نکنید.

سعی نکنید اعضای خانواده‌تان را به چیزی که نیستند، مبدل‌سازید. هر شخصی متفاوت است و می‌خواهد که اهداف، رویاها و تجربیات شخصی‌‌اش را به انجام برساند. اگر شما برای حمایت و پشتیبانی از اعضای خانواده‌تان وقت اختصاص داده و همچنین در هر زمینه‌ای آنها را مورد تشویق و تمجید خود قرار دادید، آنها نیز همین کارها را در قبال شما انجام خواهند داد. به مردم اجازه دهید که خودشان باشند و آنها را فقط به‌خاطر وجود خودشان دوست داشته باشید. اگر شما احساس کردید که یکی از اعضای خانواده‌تان درصدد آن است که کاری انجام دهد تا به دیگران یا یک شخص دیگر صدمه و آسیب وارد کند، اقدامات مناسب و بجایی برای مراقبت از آنها و همچنین جلوگیری‌کردن از کاری که می‌خواهند انجام دهند که ممکن است حتی برای خودشان و همچنین خانواده‌شان خطراتی را درپی داشته باشد، انجام دهید و مطمئن باشید که اگر در سختی‌ها و مشکلات به اعضای خانواده‌تان یا هرکس دیگری کمک کردید، آنها نیز در مواقع سختی، دست شما را خواهند گرفت.

Improvingyourworld.com

کد خبر 143740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز