رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با گلایه از شایعات مبنی بر علت تغییرش گفت: تغییر بنده ربطی به ماجرای طلبه ناهی از منکر ندارد و از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود، 7ماه نتوانستم با وزیر دیدار کنم، چرا با مسئولان دانشگاهی که بیمارها را رها می‌کردند برخورد نشد

به گزارش فارس، محمدرضا رزاقی در مراسم تودیع و معارفه خود با حسن ابوالقاسمی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: تعویض مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ربطی به طلبه ناهی از منکر ندارد.
وی تصریح کرد: اگر این تغییر به پرونده طلبه ناهی از منکر ربط دارد، پس چرا با بیمارستان‌های دیگری که در سایت‌های خبری 14 تا 26 بیمارستان بودند برخورد نشد. وی ادامه داد: اگر 2بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی در پرونده طلبه ناهی از منکر کوتاهی‌کردند، آیا جرمشان بالاتر از بیمارستان‌هایی است که بیماران را به خارج از شهر انتقال می‌دادند.

در مراسم تودیع و معارفه محمدرضا رزاقی و حسن ابوالقاسمی در میان سخنرانی رزاقی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برق سالن به‌مدت چند دقیقه به‌طور کامل رفت که این امر در طول مدت ریاست وی در این دانشگاه و برگزاری مراسم‌های مختلف در تالار امام این دانشگاه نادر بود.

وضعیت خجالت‌آور بیمارستان‌ها

در این مراسم سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با گلایه از وضعیت کنونی بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها گفت: ظرفیت بیمارستان و اورژانس‌هایمان در پاسخگویی به نیاز مردم بسیار خجالت‌آور است. به گزارش فارس، حسن ابوالقاسمی گفت: طبق آمارها در هر 24 ساعت بیش از 2 هزار نفر به اورژانس‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراجعه می‌کنند و در همین زمان نیز 325 عمل جراحی صورت می‌پذیرد که این امر جای خوشحالی دارد؛ زیرا مشتری داریم و با توجه به‌وجود کمبودها و امکانات مشاهده می‌کنیم که مردم برای دریافت خدمات درمانی به سوی ما می‌شتابند

وی با گلایه از وضعیت کنونی اورژانس‌ها که راضی‌کننده نیست، گفت: آدم خجالت می‌کشد هر وقت داخل اورژانس می‌رود چنین وضعیتی را مشاهده می‌کند. ابوالقاسمی افزود: توجه به اورژانس‌ها دیر صورت پذیرفت و انتظارات مردم دیگر انتظارات 20 سال گذشته نیست، ما باید کاری بکنیم تا در سرویس‌های درمانی، همه بیماران از خدمات درمانی یکسانی برخوردار شوند؛ زیرا نگاه دوگانه به بیمار خصوصی و دولتی نوعی گناه کبیره است.

کد خبر 143675
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز