وزیر بهداشت درباره اورژانس بیمارستان‌هایی که طلبه جوان ناهی از منکر را پذیرش نکرده‌اند اظهار داشت: موضوع در حال پیگیری است.

بیمارستان

مرضیه وحیددستجردی بعد از عیادت از علی‌خلیلی، طلبه جوان ناهی از منکر ادامه داد: بیمارستان‌هایی که با موتور به آنجا مراجعه کرده‌ بودند طبق ضوابط وزارت بهداشت نمی‌توانستند پذیرش رسمی داشته باشند و از نظر ما عدم پذیرش محسوب نمی‌شود. همچنین تلفن‌هایی که از طریق 118 به همراهان بیماران داده شده و روی پیام‌گیر بیمارستان بوده است تلفن‌های پذیرش بیمارستان نبوده‌اند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: آن چیزی که مهم است اینکه پاسخگویی بیمارستان‌ها و اورژانس‌ بیمارستان‌ها نابسامان بوده است که باید اصلاح شود. خوشبختانه سند ارتقا و ساماندهی بیمارستان‌ها از حدود یک‌سال پیش به بیمارستان‌ها فرستاده شده است. وی گفت: یک هیأت چند نفره نیز به‌عنوان بازرس ویژه برای بازدید از بیمارستان‌ها فرستاده‌ام که ابتدا از بیمارستان‌های تهران و سپس از بیمارستان‌های شهرستان‌ها بازدید می‌کنند تا اشکالات این بیمارستان‌ها برطرف شود.

وحید دستجردی ادامه داد: ما هیچ شوخی با بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها نداریم و بیمار اورژانسی حتما باید مورد پذیرش قرار گیرد. هیچ بیمارستانی نمی‌تواند بیمار را پذیرش نکند. مسئولیت پذیرش و اداره بیمار در اورژانس بیمارستان‌ها به عهده متخصص مقیم موجود در اورژانس بیمارستان است. وزیر بهداشت اضافه کرد: بیمارستان‌هایی مانند شهدای تجریش و طالقانی از بیمارستان‌های بزرگ و جنرال (عمومی) هستند در بیمارستان‌های بزرگ متخصص طب اورژانس باید وجود داشته باشد و متخصص طب اورژانس مقیم باید بیمار را پذیرش بکند و مسئولیت پذیرش نیز بر عهده آنهاست و همه دستیارانی (رزیدنت‌هایی) که در اورژانس هستند باید از متخصص مقیم در اورژانس که از دانشگاه و رئیس بیمارستان حکم دارد تبعیت کامل داشته باشند. وزیر بهداشت گفت: در مورد طلبه جوان تماس با دستیاران گرفته شده بود و دستیار عدم‌پذیرش را اعلام کرده بود. ستاد هدایت بیمار دانشگاه علوم پزشکی نیز وظیفه خودش را انجام نداده که مرتکب تخلف شده است.

کد خبر 141709
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز