حمید سوریان که در روزهای گذشته به‌عنوان یکی از مدعیان کسب مدال طلای مسابقات جهانی در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی شرکت می‌کرد، ممکن است در مسابقات استانبول غایب باشد.

کشتی فرنگی

همه چیز از یکی از تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی شروع شد. هنگامی که حمید سوریان و محسن حاجی‌پور کشتی‌گیران وزن
55 کیلوگرم با هم تمرین می‌کردند، در یک صحنه با هم درگیر شدند. این درگیری خشم سرمربی تیم ملی را برانگیخت و محمد بنا از هر دو کشتی‌گیر خواست که اردوی تیم ملی را ترک کنند. ظاهرا بقیه اعضای کادرفنی با پادرمیانی نظر سرمربی را تغییر می‌دهند تا سوریان و حاجی‌پور به تمرینات بازگردند. پس از اینکه مربیان به این دو کشتی‌گیر اعلام می‌کنند در خانه کشتی بمانند، حمید سوریان این مسئله را نمی‌پذیرد و اردوی تیم ملی را ترک می‌کند. سوریان در 3 روز باقیمانده از این مرحله اردو به تمرینات بازنگشت تا جدایی‌اش از تیم ملی جدی‌تر شود.

پس از درگیری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی البته بنا به خبرنگار حاضر در تمرین گفت: «شما نمی‌دانید این کشتی‌گیران چه فشاری را تحمل می‌کنند.» به نوشته ایسنا، برخی از نزدیکان تیم ملی معتقد هستند در فاصله 3هفته‌ای تا مسابقات جهانی، حمید سوریان از آن آمادگی ایده‌آل سال‌های قبل برخوردار نبوده که این موضوع استرس و فشار زیادی به سوریان وارد کرده و او را برای کشتی‌گرفتن دچار تردید کرده است. بر اثر این فشارهای روحی و درگیری به‌وجود آمده، سوریان تصمیم به ترک اردو گرفت.

تردیدها و امیدها

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا حمید سوریان به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی استانبول بازخواهد گشت؟ پنجشنبه گذشته یک مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی به پایان رسید و پنجشنبه این هفته دور جدید تمرینات تیم ملی شروع می‌شود. به همین دلیل، سرمربی تیم ملی اسامی نفرات تیم ملی را برای حضور در اردوی جدید اعلام کرد که نامی از حمید سوریان دیده نمی‌شود.

در عین حال، در وزن55 کیلوگرم محسن حاجی‌پور به تیم ملی فراخوانده شده است. این تصمیم از سوی محمد بنا، غیبت سوریان در مسابقات جهانی را بیشتر از گذشته به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. طبق شنید‌ه‌ها، در فاصله باقیمانده تا شروع تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی قرار است افرادی پیشقدم شوند و این مشکل را حل کنند. البته دارنده 5 مدال طلای جهان کشتی‌گیر مورد علاقه محمد بنا به‌حساب می‌آید. یک بار که سوریان از دنیای کشتی خداحافظی کرده بود، سرمربی تیم ملی با حضور در خانه سوریان مسبب بازگشت این قهرمان به روی تشک کشتی شده بود.

حالا نیز برخی‌ها به حضور سوریان در مسابقات جهانی امیدوار هستند، به‌خصوص که قبل از بازی‌های گوانجو یزدانی خرم، رضا یزدانی را به تیم ملی کشتی آزاد برگرداند که این کار یک مدال طلا را برای کاروان ایران به همراه داشت. و حالا هم انتظار می‌رود که وی پا پیش بگذارد و این مشکل را حل کند. به هر حال، همه چیز به خواست این کشتی‌گیر، تصمیم محمد بنا و اقدام احتمالی رئیس فدراسیون بستگی دارد.

نگرانی‌های متعدد بنا

تیم ملی کشتی فرنگی در شرایطی برای کسب سهمیه المپیک به استقبال مسابقات جهانی استانبول خواهد رفت که نگرانی‌های محمد بنا هر روز بیشتر می‌شود. پیش از ماجرای حمید سوریان، مثبت اعلام شدن دوپینگ 2 کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی محمد بنا را برآشفت. مصاحبه امیرعلی‌اکبری و متهم شدن پزشک تیم ملی هم به نگرانی‌های سرمربی تیم ملی اضافه کرد.

البته دکتر رامین امیر ساسان در این باره می‌گوید: «مکملی که کشتی‌گیر متهم به دوپینگ تیم ملی فرنگی جوانان خورده است، بشیر باباجان‌زاده برای مسابقات آسیایی ازبکستان و همچنین صادق‌زاده در مسابقات جوانان جهان مصرف کردند، اگر مکمل‌ها مشکلی داشته‌اند، چرا برای این دو ورزشکار مشکل‌ساز نشده‌‌اند.»

به دغدغه‌های سرمربی تیم ملی مشکلات مالی کشتی‌گیران هم اضافه می‌شود. تیم ملی کشتی فرنگی با سرمربیگری محمد بنا تغییرات اساسی کرد و به تیمی قدرتمند تبدیل شد؛ طوری که قهرمانی‌های زیادی به دست آورد و بهتر از تیم ملی کشتی آزاد شد. حالا آیا محمد بنا می‌تواند با همه این مشکلات به موفقیت‌های کشتی فرنگی ادامه دهد؟

کد خبر 143566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز