پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حمایت‌های دولتی هم نتوانست از کاهش شاخص بازارهای مالی اروپا جلوگیری کند و بورس‌بازان اروپایی با ریزش شدید ارزش سهام روبرو شدند

money

به گزارش یورونیوز، سرمایه گذاران و بورس بازان اروپایی پنجشنبه 27 مرداد شاهد افت شدید شاخص‌های کل بورس‌های معتبر در کشورهای اروپایی بودند.

گرچه در روزهای گذشته آرامش نسبی به برخی بازارهای مالی بازگشته بود اما التهاب و نگرانی‌های ناشی از افزایش بدهی‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

بر این اساس شاخص کل بورس میلان در ایتالیا که روز گذشته اندکی افزایش یافته بود امروز با افت بسیار شدید شش ممیز بیست صدم درصدی همراه شد. با این کاهش بی‌سابقه، شاخص کل بورس میلان در رقم چهارده هزار و نهصد و شصت و یک ممیز هشتاد و پنج صدم واحد متوقف شد.

روی عکس کلیک کنید

بورس کک 40 در پاریس پس از پنج ممیز هفتاد و پنج صدم درصد کاهش،در رقم سه هزار و شصت و هفت ممیز نود صدم واحد ایستاد.

بورس مادرید نیز امروز کاهش پنج ممیز نود و پنج صدم درصدی را تجربه کرد و در رقم هشت هزار و دویست و چهل و نه ممیز شصت صدم واحد بسته شد.

در آخرین ساعات معاملات بورس آلمان، شاخص دِکس شش ممیز بیست صدم درصد کاهش یافت و این کاهش موجب شد تا شاخص کل دِکس در رقم پنج هزار و پانصد و نود ممیز هشتاد صدم واحد متوقف شود.

شاخص فوتسی در بورس لندن با چهار ممیز هشتاد و هشت صدم درصد کاهش، در رقم پنج هزار و هفتاد و یک ممیز چهل و نه صدم واحد بسته شد.

بر پایه این گزارش، بورس های مهم آسیایی از جمله نیکی در ژاپن و هنگ سنگ در هنگ کنگ نیز امروز با کاهش شدید شاخص کل روبرو شدند.

سایه سنگین بحران اقتصادی بر کشورهای یونان،ایتالیا و جمهوری ایرلند از سویی و از طرف دیگر بحران بدهی های آمریکا، بازارهای مالی منطقه یورو را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

کد خبر 143528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز