سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخص ارزش سهام در ساعات اولیه آغاز به کار بازارهای بورس اروپا، روز سه شنبه به یکباره سقوط کرد.

بازارهای بورس سراسر اروپا سقوط کرد

خبرنگار ایرنا از لندن گزارش داد: ارزش سبد سهام 100 شرکت بزرگ در بازار بورس لندن موسوم به فوتسی در نخستین ساعات معاملات در روز سه شنبه حدود 5/2 درصد کاهش یافت.

ارزش شاخص سهام DAX فرانکفورت نیز در اولین ساعات کاری بازار بورس اروپا 3.37 (سه درصد و سی و هفت صدم درصد) درصد سقوط کرد و به 5 هزار و 934 واحد رسید.

درهمین حال شاخص سهام CAC40 فرانسه نیز شاهد افت 3.11 (سه و یازد صدم) درصدی بود و به رقم 3هزار و 136 رسید.

علت اصلی سقوط مجدد ارزش سهام در بازارهای مالی جهان، تصمیم شب گذشته دولت یونان برای برگزاری همه پرسی در مورد نحوه برخورد با طرح جدید نجات اقتصادی آن کشور گزارش شده است.

نخست وزیر یونان شب گذشته اعلام کرد که دولتش در مورد بسته کمک پیشنهادی اخیر اتحادیه اروپا به این کشور از مردم نظرخواهی خواهد کرد. طرح برگزاری همه پرسی شک و تردیدها درباره آینده بدهی های یونان را افزایش داده است.

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته طرحی را تصویب کردند که شامل ارائه کمک 100 میلیارد یورویی به یونان، استهلاک 50 درصد از بدهی های جاری آن کشور و اجرای برنامه های سخت تر ریاضت اقتصادی از سوی آتن بود.

نظرسنجی های انجام شده در یونان نشان می دهد که اکثر مردم آن کشور مخالف نسخه های پیچیده شده از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول هستند و به همین دلیل احتمال دارد در همه پرسی آتی، طرح کمک اتحادیه اروپا و شرایط ضمیمه آن را رد کنند.

اعلام این خبر توسط آتن موجی از نگرانی را در منطقه بحران زده پولی یورو به همراه آورد.

کد خبر 150088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز